تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۰۱۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح جدید وزارت صمت برای توسعه سرمایه گذاری در کشور اعلام شد

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: در جهت توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن طرحی جدید با عنوان"اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سعید زرندی در این خصوص گفت: روند تشکیل سرمایه در کشور کاهشی بوده، لذا دغدغه‌ای برای آینده وضعیت سرمایه گذاری در بخش تولید وجود دارد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام اول تعیین صنایع پیشران، تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه، بهره گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه و… برای هدایت سرمایه‌ها بسوی تولید را از سال گذشته پیگیری و در دستور کار خود قرار داد.

معاون طرح و برنامه افزود: در گام دوم، توسعه سرمایه گذاری را با طرحی به عنوان “اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر” و به عبارت بهتر، ورود بزرگان به بخش سرمایه گذاری وارد مرحله اجرا کرده ایم.

زرندی تاکید کرد: معتقدیم، توسعه اقتصادی کشور باعنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره ارزش است و باتوجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی مؤثر شرکت‌های بزرگ و موفق در عرصه تولید و صادرات، نقش‌آفرینی آن‌ها در این موضوع حائز اهمیت ویژه است.

زرندی افزود: شرکت‌های برتر با توجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی در عرصه تولید و صادرات، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده رتبه بندی شده و ۱۰۰ شرکت اصلی شناسایی شده اند.

معاون طرح و برنامه گفت: این رتبه‌بندی از بین بنگاه‌های صنعتی و معدنی در کشور انجام شد و در نهایت ۱۰۰ شرکت برتر برای اجرای پروژه‌های مهم شناسایی و انتخاب شدند که از این تعداد ۳۹ شرکت دربخش پتروشیمی و شیمیایی فعال هستند، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین سازی فعالیت دارند.

وی توضیح داد: بر این اساس بر هرکدام از این شرکت‌ها، پروژه‌های را به طور مشخص، تعریف کرده ایم.

زرندی گفت: برای هرکدام از این شرکت‌ها تفاهم نامه‌ای جدا به امضا خواهد رسید و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعهداتی برای این اجرای این سرمایه گذاری برای شرکت‌ها خواهد داشت.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: این تفاهم نامه برای ایجاد اعتماد بیشتر به سرمایه گذار، به امضای مسوولین ارشد وزارتخانه، مسوولین استانی، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

زرندی اعلام کرد: اولین تفاهم نامه، این هفته بین ۵ سرمایه گذار در بخش صنعت و معدن به امضاء خواهد رسید.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده