تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۰۲۲۶۵
شصت و هشتمین شرکت در بازار سرمایه

گروه نرم‌افزاری توسن وارد فرابورس شد

‌می‌متالز - گروه نرم‌افزاری توسن به عنوان شصت و هشتمین شرکت، وارد بازار اول فرابورس شد؛ هرچند هنوز نماد معاملاتی آن باز نشده و امکان خرید و فروش سهام وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۹ اسفند ماه به عنوان به عنوان دویست و سی‌وهشتیمن نماد معاملاتی (شصت و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است.

شرکت توسن که عمدتا به عنوان یک شرکت فعال در زمینه نرم‌افزار‌های بانکی شناخته می‌شود، از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون خبری مبنی بر تلاش برای ورود به بازار سرمایه منتشر نکرده بود. این در حالی است که در سال جاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در صنعت ICT بار‌ها اعلام کردند قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و حتی زمان‌هایی برای این اتفاق مشخص می‌کردند؛ اما هیچکدام از این وعده‌ها محقق نشد. اکنون توسن توانسته است وارد بازار اول فرابورس شود.

قابل ذکر است؛ برای ورود به بازار اول فرابورس ۱۰ شرط وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شناور بودن حداقل ۱۰ درصد از سهام ثبت شده، داشتن حداقل ۲۰۰ سهامدار، سرمایه ثبتی حداقل ۱۰ میلیارد ریال و نداشتن زیان انباشه به شمار می‌رود.

در امیدنامه این شرکت که روی سایت فرابورس قرار گرفته، سود خالص توسن در ۶ ماه منتهی به ۳۱ خرداد سال جاری ۱۰۲ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سود هر سهم ۵۰۵ ریال اعلام شده است. همچنین در حساب‌های مالی این شرکت بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان سود انباشته دیده می‌شود.

همچنین در اطلاعیه فرابورس، تاریخ پذیرش توسن، ۵ آذر ۹۹ اعلام شده که در گروه رایانه و زیرگروه مشاوره و تهیه نرم‌افزار پذیرش شده است؛ اما زمان گشایش نماد توسن و انجام معاملات عمومی مشخص نشده است.

یادآور می‌شود؛ شرکت توسن در سال ۱۳۷۸ با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راهکار‌های نوین در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات کشور مانند بانکداری و دولت الکترونیکی، تاسیس و تا سال ۱۳۸۷ تحت عنوان کیش وِیر و پس از آن با نام توسن به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و ارگان‌های دولتی پرداخته است. در حال حاضر توسن، بیش از ۸۰۰ پرسنل و کارشناس فنی سرآمد، با تخصص‌های متنوعی در جهت خلق ارزش در کسب و کار مشتریان توسن مشغول به فعالیت هستند.

همچنین راهکار‌های توسن در بسیاری از پروژه‌های مهم و راهبردی ملی در راستای تحقق اهداف و چشم‌انداز‌های نظام (مانند پروژه سبد کالا) قابلیت‌های منحصر بفرد توسن مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده