تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۰۲۳۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحریم حریف فولاد نشد؛

تولید فولاد در زرند آغاز شد

‌می‌متالز - با بهره برداری از مراحل پایانی کار، چرخه بزرگ تولید فولاد در مجتمع زرند ایرانیان کامل شد.

به گزارش می‌متالز، قاسمی رییس هیات مدیره میدکو در مراسم بهره برداری از فولاد زرند ایرانیان گفت: به شما خدا قوت می‌گویم که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور را در شهر زرند اجرا کردید.

او افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز و طی ۷ سال با ایستادگی، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان وشهرستان به نتیجه رسید.

سهراب نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان نیز دراین مراسم گفت: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید ۱/۷ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

او تصریح کرد: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می‌شود، با تولید۴ میلیون تن کنسانتره، ۲/۵ میلیون تن گندله، ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید ۱/۷ میلیون تنی فولاد کامل می‌شود.

سهراب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از شش هزار و۵۰۰ جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم دراین پروژه عظیم گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاک برداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.

رئیس هیات مدیره میدکو گفت: در تمام این سال‌ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده اند و ما قدردان این حمایت‌ها به ویژه در شرایط تحریم هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده