تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۰۲۳۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

شک و تردید در بازار فولاد تخت خلیج فارس

‌می‌متالز - بازار فولاد تخت در حوزه خلیج فارس همچنان در شک و تردید فرو رفته است و در حال حاضر هیچ روندی برای بازار نمی‌توان ترسیم کرد.

به گزارش می‌متالز، بازار فولاد تخت خلیج فارس در امارات متحده عربی و عربستان سعودی در هفته منتهی به سه شنبه ۹ مارس در بلاتکلیفی به سر می‌برد، با توجه به اینکه خریداران منتظر افزایش قیمت بودند.

دلیل اصلی نگرانی احتمال کاهش تخفیف مالیات صادرات در چین بود، که یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان فولاد تخت به هر دو کشور است.

پیشنهادات هند، صادر کننده اصلی دیگر فولاد تخت به امارات و عربستان سعودی نیز محدود بوده است.

علاوه بر این، خریداران در امارات و عربستان سعودی هفته گذشته چندین معامله را انجام داده اند، بنابراین ترجیح داده اند این هفته فعالیتی نداشته باشند.


عربستان سعودی

این هفته هیچ پیشنهاد یا معامله جدیدی به مقصد عربستان سعودی شنیده نشده است، اما انتظار این بود که قیمت‌ها به دلیل تقاضای زیاد در عرصه جهانی افزایش یابد.

دو منبع پیش بینی کرده اند که قیمت واردات ورق گرم به عربستان سعودی حدود ۷۷۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر باشد، در حالی که منبع دیگری معتقد بود قیمت‌ها در کوتاه مدت به دلیل عدم اطمینان در بازار‌های جهانی پایدار خواهد بود.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم وارداتی عربستان سعودی به عنوان یکی از محصولات فولاد تخت خلیج فارس ۷۷۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بود، در حالیکه در ۲ مارس ۷۷۰-۷۷۵ دلار بوده است.


امارات متحده عربی

هند اوایل هفته ورق گرم را با قیمت ۷۵۰ دلار به ازای هر تن پیشنهاد کرد، اما پس از آن ارائه از ارائه محصولات را متوقف کرد.


ورق گرم

خریداران در امارات متحده عربی قیمت واردات ورق گرم را در حدود ۷۵۰-۷۶۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر اعلام می‌کنند.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گرم وارداتی امارات متحده عربی در ۹ مارس ۷۵۰-۷۶۰ دلار به ازای هر تن بود، در حالیکه در ۲ مارس ۷۳۰-۷۴۵ دلار بوده است.


ورق گالوانیزه

اما طی هفته گذشته فعالیت کمی در بازار ورق گالوانیزه گرم امارات وجود داشت.

ورق گالوانیزه هند با ضخامت ۰٫۵۰ میلی متر با پوشش Z۲۷۵ با قیمت ۹۷۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن ارائه می‌شود، در حالیکه هفته گذشته قیمت آن ۹۷۵-۹۸۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

منابع گفتند، خریداری قیمت ۹۵۰-۹۶۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر را برای ورق گالوانیزه هند پیشنهاد داده است.

ورق گالوانیزه چینی با قیمت ۹۰۰-۹۱۰ دلار به ازای هر تن بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ارائه شد، اما هیچ معماله‌ای در این سطح قیمت گزارش نشده است.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گالوانیزه وارداتی امارات متحده عربی به عنوان یکی از محصولات فولاد تخت حوزه خلیج فارس ۹۰۰-۹۶۰ دلار به ازای هر تن بوده است.


فولاد حوزه خلیج فارس؛ ورق سرد

ورق سرد با قیمت ۸۱۰ دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی عرضه می‌شد، در حالی که خریداران گفتند ۸۰۰-۸۱۰ دلار به ازای هر تن قیمت قابل قبولی خواهد بود.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق سرد وارداتی امارات متحده عربی ۸۰۰-۸۱۰ دلار در هر تن بوده است.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده