تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۰۲۴۴۰
سرویس خبر : انرژی
سعدمحمدی اعلام کرد:

تامین نیاز ۳۱ میلیون مترمکعبی آب صنعت مس با اجرای پروژه انتقال آب خلیج‌فارس

‌می‌متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با اجرای پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه نیاز ۳۱ میلیون مترمکعبی صنعت مس به آب برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تحقق می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، "اردشیر سعدمحمدی" ۲۴ اسفند در مراسم انتقال آب خلیج‌فارس به مجتمع مس سرچشمه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: ایران سه درصد از آب‌های شیرین جهان را مصرف می‌کند و در حال حاضر روزانه در منطقه خلیج فارس ۲۴.۶ درصد معادل ۲۶ میلیون مترمکعب آب شیرین سازی می‌شود و نیاز بیشتر به شیرین سازی آب داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری برای اولین بار به ۲۸۰ هزار تن مس کاتد با ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل رسیدیم که رکورد بسیار خوبی است.

سعدمحمدی تصریح کرد: همچنین در میزان فروش و صادرات هم با ۲۷۰ هزار تن به رقم بسیار خوبی رسیدیم.

وی گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که برای صنعت مس تعریف شده، تا پایان سال ۱۴۰۰ طرفیت تولید مس کاتد کشور به ۶۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: سال آینده سه پروژه جدید در حوزه مس در دره زار، درآلو و مس سرچشمه افتتاح می‌شود و معادل ۸۰۰ میلیون دلار به آورده مس اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مس حدود ۲۷ میلیون مترمکعب آب در سال مصرف می‌کند ادامه داد: برای انجام پروژه‌ها نیازمند ۳۱ میلیون مترمکعب آب جدید هستیم که با افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس؛ برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌ها نگرانی مان رفع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده