تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۰۲۴۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اصلاح دستورالعمل خروج ارز و اسناد بانکی همراه مسافر؛

خروج ارز بدون اظهارنامه الکترونیکی ممنوع شد

‌می‌متالز - براساس بخشنامه اصلاح شده دستورالعمل خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر، امکان خروج ارز با اظهارنامه‌های غیرالکترونیکی ممنوع شده است.

به گزارش می‌متالز، براساس نامه غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی به مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران، آمده است: پیرو بخشنامه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷ در خصوص دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر: بدینوسیله با عنایت به تصمیمات متخده در هفتمین نشست کارگروه پایش وضعیت حمل و نقل کشور و همچنین اتمام مهلت زمانی شش ماهه پیش بینی شده برای ثبت اطلاعات مربوط به اظهارنامه‌های غیر الکترونیکی قبلی صادره توسط بانک ملی ایران، به پیوست نسخه اصلاح شده دستورالعمل در رابطه با اصلاح مواد ۱۶ و ۱۷ آن ارسال می‌شود.

براساس این بخشنامه امکان خروج ارز با اظهارنامه‌های غیرالکترونیکی امکان پذیر نیست.

براین اساس خروج ارز/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام توسط رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی به مقصد کشور‌های همسایه دارای مرز مشترک تا سقف ۲ هزار یورو و برای سایر کشور‌ها تا سقف ۵ هزار یورو مجاز است.

گمرکات مستقر در مبادی ورودی و خروجی کشور ملزم به هماهنگی لازم با بانک ملی و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد هستند.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده