تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۰۲۴۹۷
سرویس خبر : انرژی

روحانی ازدست اندرکاران طرح انتقال آب خلیج فارس ودریای عمان قدردانی کرد

‌می‌متالز - رییس جمهوری در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت تامین آب خلیج فارس و شرکت چادرملو، از زحمات و تلاش‌های انجام شده در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و منطقه شرق کشور قدردانی کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این نامه اظهار داشت: بدون تردید توسعه و آبادانی ایرانی اسلامی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار جز با تلاش مدیران، متخصصان و کارگران سخت کوش و متعهد ایرانی میسر نیست.

روز دوشنبه دو قطعه از خطوط انتقال آب خلیج فارس از سیرجان به مس سرچشمه و سپس اردکان یزد، آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و خط دوم انتقال آب خلیج فارس به مشهد و همچنین خط انتقال آب دریای عمان به زاهدان در قالب طرح عظیم ملی انتقال آب شیرین شده خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان، با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

دو خط انتقال آب از سیرجان به مس سرچشمه و از مس سرچشمه به اردکان در مجموع به طول ۵۲۰ کیلومتر با ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

برای اجرای خطوط انتقال آب به اصفهان، مشهد و سیستان و بلوچستان که در مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ کیلومتر طول خواهند داشت نیز ۱۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای برای ۵۴ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده