تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۷۹۷
کد خبر: ۲۰۲۵۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل شرکت مس خبر داد

پایان نگرانی تأمین آب برای اجرای پروژه‌های مس

‌می‌متالز - اردشیر سعدمحمدی در آیین افتتاح قطعه دوم و سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر صمت برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، گفت: این درحالی است که ما ۰.۳ درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: سهم غرب آسیا ۴۷.۷ درصد و منطقه خلیج فارس ۲۴.۶ درصد از شیرین‌سازی آب دنیا است که سرمایهگذاری بیشتری در این حوزه را می‌طلبد و ما در ایران نیز نیازمند شیرین سازی آب هستیم.
وی افزود: خوشحال هستم که اعلام کنم در سال ۹۹ برای اولین بار در شرکت ملی مس موفق به تولید ۲۸۰ هزار تن مس کاتدی که بزرگ‌ترین رقم تولیدی در تاریخ صنعت مس است شدیم که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تولید دارد و رکورد بی‌نظیری را با کمک پرسنل صنعت مس ثبت کردیم.
به گفته سعدمحمدی همچنین با ۲۷۰ هزار تن فروش مس از رقم بسیار جالبی از نظر تناژ فروش عبور کردیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امیدوارم با طرح‌های توسعه‌ای که بالغ بر ۲/۴ میلیارد یورو و ۳۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت ملی صنایع مس ایران تعریف شده، تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید مس کاتدی کشور به ۶۰۰ هزار تن برسد.
وی با بیان اینکه در سال آینده شاهد افتتاح طرح تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه، معدن مس درآلو و معدن مس دره‌زار و خواهیم بود، گفت: افزایش تولید حاصل از طرح‌های توسعه جدید معادل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد‌های شرکت مس اضافه می‌کند.
سعدمحمدی با اشاره به اینکه شرکت ملی مس برای انجام پروژه‌ها سالانه حدود ۲۷ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کند بیان کرد: برای انجام پروژه‌ها نیازمند ۳۱ میلیون متر مکعب آب جدید هستیم که خوشبختانه با افتتاح این پروژه توسط رییس جمهور محترم نگرانی بابت آب برای اجرای پروژه‌ها نخواهیم داشت.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده