تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۰۲۵۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عباسی «مدیر پروژه زیرساخت فولاد سنگان»:

زیرساخت‌ها و تسریع توسعه در فولاد سنگان

‌می‌متالز - زیر ساخت یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های هر مجموعه محسوب می‌شود واحد پروژه‌های زیرساخت، وظیفه اجرای طرح‌های زیرساختی مانند ساختمان‌های جانبی، ایجاد مسیر‌های دسترسی، محوطه سازی، تأمین آب، گاز و برق مجموعه را بر عهده دارد؛ و اقدامات این واحد پیش‌نیاز طرح اولیه و توسعه‌ای در آینده است.

به گزارش می‌متالز، عباسی مدیر پروژه زیرساخت فولاد سنگان عنوان کرد: یکی از مسائل ضروری در تحقق اهداف شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان فراهم آوردن زیر ساخت‌های مناسب و رفع نیاز‌های اولیه پروژه می‌باشد که خوشبختانه توانسته ایم با وجود تمامی مشکلات و موانع پیش رو به اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده دست یابیم.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد و اثر گذار در این مجموعه افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی تعریف‌شده در سال گذشته که در ابتدای ورود بنده به مجموعه فولاد متوقف شده بود پروژه تصفیه آب به روش RO بودکه به حمد الله توانستیم با تلاش همکاران و لطف خداوند این مجموعه را به بهره برداری برسانیم.

این پروژه ضمن تامین آب پروسس مورد نیاز دو کارخانه گندله سازی و کنسانتره وظیفه تامین آب شرب مورد نیاز کل کارخانه را نیز بر عهده دارد.

عباسی با اشاره به دیگر ویژگی‌های پروژه‌های زیر ساخت افزود: پروژه نوار نقاله انتقال باطله خشک کارخانه کنسانتره فولاد سنگان نیز در همین مدت اجرا و به بهره برداری رسیده است که با توجه به ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست و منابع آبی فولاد سنگان خراسان به عنوان اولین شرکت پیشگام در این زمینه اقدام به بازیافت آب و بازگشت مجدد آن به چرخه تولید کارخانه میکند که هدایت مواد باطله کارخانه از طریق این نوار نقاله به محل انباشت باطله انتقال دهد.

از دیگر پروژه‌های واحد زیرساخت که در طول سال اخیر انجام شده می‌توان به محوطه سازی و ایجاد مسیر‌های دسترسی سایت فولاد سنگان اشاره کرد که در این پروژه حدود ۸۰ هزار مترمربع آسفالت و محوطه‌سازی انجام داده‌ایم. از سال گذشته تا کنون موفق شده‌ایم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی حدود ۹۰ درصد پروژه محوطه‌سازی فاز یک را تکمیل کنیم که این شامل دسترسی‌ها و همچنین زیباسازی فضا بوده است.

زیرساخت‌ها؛ حلقه‌ی مفقوده‌ای که اکنون، زمینه ساز توسعه و پیشرفت شده است.

عباسی در ادامه به پیش‌نیاز‌های تولید اشاره کرد و افزود: کارخانه در ابتدای امر برق لازم برای واحد گندله‌سازی را تأمین کرده بود که با راه‌اندازی واحد کنسانتره سازی این میزان برق کفایت نمی‌کرد. به‌طوری‌که تنها خط برق ۲۰ کیلوولت وجود داشت و در ادامه موفق شدیم خط انتقال ۳۳ کیلوولت را احداث و به بهره برداری برسانیم که برق لازم برای هردو واحد کارخانه‌ای و تمام سایت فولاد سنگان را تأمین می‌کند.

مدیر پروژه زیرساخت فولاد سنگان به برنامه‌های جاری اشاره کرد و گفت: پروژه روشنایی محوطه از دیگر پروژه‌های شرکت فولاد سنگان در بخش زیرساخت است که با توجه به سرمایه گذاری انجام شده ودر جهت حفاظت و تامین امنیت اموال و دارایی‌ها روشنایی کل کارخانه به مساحت ۱۵۰ هکتار به اتمام رسید که با عملی شدن این پروژه تغییر محسوسی را در وضعیت روشنایی سایت شاهد بودیم

بعلاوه اینکه پروژه‌هایی مانند تسهیل دسترسی ورود از درب شرقی بود که به حمدالله در سال ۹۹ به اتمام رسید. از دیگر پروژه‌های در دست انجام بخش زیرساخت می‌توان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب فولاد سنگان، احداث لاگون برای کارخانه کنسانتره و گندله در زمین باطله، آماده سازی زمین محل انباشت باطله خشک کارخانه، احداث سوله انباشت کنسانتره و آماده سازی درب شرقی کامیونی جهت تسهیل تردد کامیون‌ها اشاره کرد.

عباسی در پایان با اشاره به حضور پر رنگ فولاد در منطقه و توجه ویژه مدیریت به توسعه مناطق محروم و اشتغال زایی خاطرنشان کرد که از ظرفیت و توان بخش خصوصی و پیمانکاران محلی به نحو احسن در مجموعه پروژه‌های زیر ساختی بهره برده ایم و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

منبع: شرکت فولاد سنگان

عناوین برگزیده