تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۸۳۹
کد خبر: ۲۰۲۵۶۹
مسوول کارگروه صنایع خلاق کمیسیون IT اتاق ایران خبر داد:

۵۰ هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

‌می‌متالز - هفتمین دوره نمایشگاه هنر جهانی دبی، هفدهم فروردین‌ماه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۵۰ هنرمند ایرانی با ۷۳ اثر حضور دارند.

به گزارش می‌متالز، گیتی مرتضوی، مسوول کارگروه صنایع خلاق از حضور ۵۰ هنرمند ایرانی در حوزه هنر‌های تجسمی در نمایشگاه هنر جهانی دبی خبر داد. این هنرمندان با ۷۴ اثر هنری و مجسمه در نمایشگاه هنر جهانی دبی شرکت می‌کنند.

مرتضوی گفت: برای تسهیل صادرات صنایع خلاق کشور، جمعی از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی (World Art Dubai) حضور خواهند داشت.

نمایشگاه هنر جهانی دبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار هنری مقرون‌به‌صرفه در منطقه است که با به نمایش گذاردن هزاران اثر از سراسر جهان، بهترین فرصت را برای کشف چشم‌انداز‌های جدید در این حوزه فراهم می‌کند.

این نمایشگاه همه‌ساله در اواخر آوریل با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از صاحبان گالری‌های هنری، مجموعه‌داران و هنرمندان از ۲۵ کشور به مدت سه روز در مرکز تجارت جهانی برگزار می‌شود.

مرتضوی گفت: هفتمین دوره از نمایشگاه هنر جهانی دبی در تاریخ ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود. امسال با همکاری نیوشا نیوژپور و شادی داوری آثار ۵۰ نفر از هنرمندان ایرانی فعال در عرصه هنر‌های تجسمی عرضه می‌شود. این آثار شامل نقاشی خط، تذهیب، آبستره و فیگوراتیو و مجسمه‌های دارای مؤلفه‌های ایرانی اسلامی است.

مرتضوی همچنین از برنامه‌های این کارگروه برای توسعه صادرات صنایع خلاق و ایجاد فرصت ارزآوری در این حوزه خبر داد. او خواستار مشارکت مسوولان ذی‌ربط از نهاد‌های مختلف برای بهبود وضعیت این حوزه شد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده