تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۴۴۱
کد خبر: ۲۰۲۵۷۷

بی‌نیاز صنعت تایرسازی از واردات با محصولات دانش‌بنیان

‌می‌متالز - یک شرکت دانش‌بنیان با تولید چند محصول کلیدی، صنعت تایرسازی کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد بابازاده مقصودلو مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های کنترل صنعتی فعالیت دارد. صنایع مختلف در این زمینه به تجهیزات و دستگاه‌هایی نیازمند هستند که پیش از این، تنها از طریق واردات تامین می‌شد و ما برای بومی‌سازی آن‌ها اقدام شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، افزود: یکی از محصولات ما، ماشین‌های تایر تست است. این ماشین برای اندازه‌گیری کیفیت تایر‌های تولید ایران و وارداتی کاربرد دارد. این محصول با نرخ قابل توجهی از خارج از کشور وارد می‌شد و این محصول را با قیمت بسیار کمتر عرضه شد.

این فعال دانش‌بنیان، ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای بومی‌سازی همه تجهیزات در صنعت تایرسازی، گفت: محصول دیگر، ماشین تایر تست غلطشی است که آن هم برای بررسی کیفیت تایر کاربرد دارد. این محصول از خارج از کشور با ارزشی در حدود ۱۶ میلیارد تومان وارد می‌شد، در حالی که ما آن را با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: کیفیت محصولات ما بسیار بالاتر از برخی کشور‌های جنوب شرق آسیاست و با کیفیت برترین برند‌های اروپایی در آلمان برابری می‌کند. پیش از این کارخانجات برای تعویض قطعات این دستگاه با معضل بزرگی روبرو بودند، زیرا فروشنده خارجی برای محصول گارانتی ارائه و متخصصی هم برای تعمیر دستگاه، اعزام نمی‌کرد.

بابازاده مقصودلو ضمن ارائه توضیح بیشتر در زمینه محصولات بومی‌سازی شده، ادامه داد: در زمینه خرید محصولات خارجی، همچنین یکی از مشکلات، انتقال پول به خارج است که با مشکل مواجه شده است. با بومی‌سازی این محصولات، تمام این مشکلات مرتفع شده است. امیدوار هستیم با تولید و بومی‌سازی دیگر محصولات، بتوانیم کارخانجات را به صورت کلی از خرید محصولات خارجی بی‌نیاز کنیم.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال طراحی یکی از تجهیزات کلیدی مورد نیاز در صنعت تبدیل ذرت به گلوکز هستیم که ۴ برابر آب کمتری، مصرف می‌کند و مصرف آب را به شدت کاهش می‌دهد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده