تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۵۵۵
کد خبر: ۲۰۲۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سال جاری،

یک هزار میلیارد ریال مواد معدنی از معادن منطقه آزاد ماکو استخراج شد

‌می‌متالز - مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه با دارا بودن بیش از ۳۵ میلیون تن ذخایر انواع مواد معدنی مستعد تبدیل شدن به قطب معادن سنگ تزئینی در استان و حتی کشور به شمار می‌آید، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۸۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن منطقه آزاد ماکو به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال استخراج شده است.

به گزارش می‌متالز، آرش یوسف زاده روز دوشنبه اظهار داشت: با سیاستگذاری‌های سازمان منطقه آزاد ماکو و پیگیری‌های مستمر مدیریت صنایع و معادن، تعداد معادن فعال در پایان سال ۹۹ در منطقه آزاد ماکو به ۲۴ واحد رسید.

یوسف زاده با بیان اینکه در این تعداد واحد معدنی برای ۳۵۰ نفر اشتغال زایی شده است، اظهار داشت: نوع معادن منطقه آزاد ماکو روباز بوده و در حال حاضر انواع سنگ‌های تزئینی، سنگ گچ، منیزیت و مخلوط کوهی در حال استخراج و بهره برداری است که پیش بینی میگردد از سال ۱۴۰۰ مواد معدنی مس، آهن، سیلیس، سنگ آهک نیز به مرحله استخراج و بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از واحد فرآوری سنگ در دهه فجر سال جاری، مطمئنا محصولات تولیدی فرآوری شده در زمینه سنگ‌های تزئینی قابلیت صادرات را نیز خواهند داشت.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت بوده و دومین منطقه آزاد جهان بعد از شانگ‌های چین می‌باشد.

منبع: سازمان منطقه آزاد ماکو

عناوین برگزیده