تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۲۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۰۲۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط شورای عالی بورس تصویب شد:

سه سیاست مهم درباره تغییر دامنه نوسان/ تعیین عدد به سازمان واگذار شد

‌می‌متالز - سخنگوی شورای عالی بورس از تصویب سه سیاست کلی درباره تغییر دامنه نوسان خبر داد و گفت: تعیین عدد به سازمان بورس واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی دهقان دهنوی از تصویب سه سیاست کلی درباره تغییر دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس خبر داد و گفت: اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت، ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود.

وی افزود: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد. همچنین جمع بندی‌ها در روز‌های بعدی انجام و نظرات صاحب نظران و کارشناسان نهاد‌های مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی رسید که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد. دو موضوع دیگر هم در دستور کار نشست بود. یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی ادامه داد: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد. این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قابلیت نقدشوندگی خواهد داشت.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده