تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۰۲۶۲۳
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون:

برای فروش محصولات از طریق بورس در سال آینده برنامه‌ریزی شده است

‌می‌متالز - علیرضا صدیقی‌زاده با اشاره به ثبت رکورد جدید و افزایش ۳۵ درصدی تولید نسبت به سال گذشته در این شرکت، گفت: امیدواریم سال آینده و با دریافت مجوز‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانیم این محصولات را از طریق بورس و روی تابلوی بورس به فروش برسانیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا صدیقی‌زاده با اشاره به رونمایی از چند محصول در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در فهرست محصولات کارون تنها دو محصول TDI و MDI وجود داشت، اما اکنون چهار محصول داریم و تلاش می‌کنیم سال آینده پنج گردیدی را که امسال رونمایی کردیم به سبد محصول اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه تاکنون هیچ محصولی بدون بازاریابی رونمایی نشده است، گفت: تحقیقات بازار، جمع‌آوری اطلاعات از گمرک جمهوری اسلامی برای واردات، تهیه نمونه خارجی، تولید آزمایشگاهی، تولید نمونه تجاری، تبادل اطلاعات با مشتریان برای رسیدن به محصول موردنظر قطعی و در نهایت تجاری‌سازی مسیری است که پتروشیمی کارون پیش از رونمایی هر محصولی آن را به‌طور دقیق طی می‌کند.

صدیقی‌زاده، TDI، MDI و آنیلین را اصلی‌ترین محصولات صادراتی شرکت دانست و ادامه داد: تصمیم داریم سال آینده نیترو بنزن را به‌عنوان مهم‌ترین محصولی که در صنایع دارویی مصرف می‌شود به سبد صادرات اضافه کنیم. سیاست اصلی شرکت پتروشیمی کارون بر اساس مصرف ارز کمتر در داخل و ارزآوری بیشتر برای کشور است که تلاش می‌کنیم میزان هر دو را سال آینده به مبلغی چشمگیر تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون افزایش تولید را وابسته به میزان خوراک دریافتی دانست و تصریح کرد: اگر شرکت با محدودیت خوراک روبه‌رو نباشد، ظرفیت افزایشی چشمگیر در تولید سال آینده خود دارد، همچنین با اجرایی شدن پروژه هایکو تولید این شرکت در سال ۱۴۰۱ جهشی قابل توجه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده