تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۰۲۷۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

ورود به بخش معدن باید از سیاست‌های اصلی شرکت فولاد مبارکه باشد

می متالز - رئیس خانه معدن ایران در خصوص ورود شرکت فولاد مبارکه به بخش معدن گفت: باید یکی از سیاست های اصلی شرکت فولاد مبارکه ورود به معادن باشد تا از تامین خوراک مورد نیاز خود اطمینان حاصل کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا بهرامن با بیان این مطلب در ادامه افزود: ورود شرکت فولاد مبارکه به حوزه معدن حدود ۱۰ سال پیش و در زمان مدیریت دکتر سمیعی نژاد کلید خورد و تلاش‌های بسیاری برای در اختیار گرفتن یک معدن بزرگ نیز انجام شد که متاسفانه به موفقیت نرسید. البته به نظر بنده تصمیم شرکت فولاد مبارکه برای ورود به بخش معدن تصمیم بسیار درستی است. زیرا با سرمایه‌گذاری در بخش معدن عملا مشکلات موجود برای تامین نیاز شرکت فولاد مبارکه به مواد اولیه رفع خواهد شد.

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه امروز به عنوان یکی از صنایع بزرگ و ملی ایران محسوب می‌شود، پس باید برنامه‌ریزی‌های خود را برای تامین مواد اولیه داشته باشد، حتی ممکن است روزی مجبور شود برای تامین خوراک خود در خارج از کشور روی معادن سنگ آهن سرمایه گذاری انجام دهد و حضور در بخش معدن را تنها به داخل کشور محدود نکند تا بتواند از تامین مواد اولیه خود اطمینان حاصل گرداند.

بهرامن ادامه داد: تمام شرکت‌های بزرگی که در بخش فولاد فعالیت دارند همواره برای تامین خوراک خود استراتژی‌های دراز مدت تعریف می‌کنند، سیاستگذاری و تدوین استراتژی شرکت فولاد مبارکه نیز برای این موضوع وجود داشته و سابقه آن به ۱۰ سال پیش باز میگردد که تلاش بسیاری انجام داد و هزینه‌هایی نیز صرف کرد تا بتواند یکی از معادن بزرگ را از طریق سازمان زمین شناسی در اختیار بگیرد که متاسفانه موفق نشد، اما این عدم موفقیت به این مفهوم نبود که از روش‌های دیگر برای ورود به بخش معدن استفاده نکند.

وی افزود: شرکت فولادمبارکه برای تامین نیاز خود باید استراتژی خود را تعریف کند، زیرا در غیر این صورت صنعت فولادمبارکه در آینده برای تامین خوراک با مشکل روبرو خواهد شد، پس لازم است ما نیز با این نگاه به ورود فولاد مبارکه به بخش معدن نگاه کنیم.

بهرامن در پایان تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه باید به بخش اکتشاف معدن ورود کند و جزو سیاست‌های جدایی ناپذیر و اصلی این شرکت باشد تا بتواند خوراک مورد نیاز صنایع خود را تامین کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده