تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۲
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۲۰۲۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاددیجیتال؛

بیش از یکصد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شد

‌می‌متالز - ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حامیان فعالان و افراد دارای ایده و تخصص در حوزه‌های فناورانه، با حمایت‌های خود تا پایان امسال برای ۱۱۵ نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تلاش‌های خود را به حوزه اشتغالزایی و حمایت از اتصال زنجیره ایده به بازار معطوف کرده است؛ کاری که اولویت همه ستاد‌ها است و نتایج و دستاورد‌های قابل قبولی برای این نهاد به ثبت رسانده است.

امسال اجرای این مدل حمایتی در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز به فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۱۵ نفر در این حوزه منجر شد. تحقق این امر هم در پیوست با برگزاری ۵۰ بوت‌کمپ تخصصی، حمایت از شکل‌گیری ۸ مرکز نوآوری و بیش از ۲۵ شتاب‌دهنده به ثمر نشست. این رویداد‌ها به آموزش و مهارت افزایی حدود ۶۰۰ نفر در سال ۹۹ انجامید.

این ستاد برنامه‌ای تدوین کرده است و در قالب آن از فعالیت‌های ترویجی و کاربردی کردن پژوهش‌ها و اقدامات حمایت می‌کند. این کار با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و گسترش فضای استارتاپی این حوزه انجام می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی جهت‌دهی به تامین مالی نوآوری برای حمایت فناوری‌های مرتبط با این صنعت و اجرای پروژه‌های پرچمدار را هدف قرار داده است. نتیجه این تلاش‌ها هم اجرایی شدن بیش از ۳۳ پروژه پرچمدار و زیرساختی در حوزه فناوری‌های نوظهور دیجیتال و ۲۵ پروژه راهبردی و داخلی است.

این اقدام با کمک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان، مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و تجربیات و ظرفیت‌های بین‌المللی به سرانجام خواهد رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده