تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۶۳۲
کد خبر: ۲۰۲۷۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

تعرفه گاز، نیروگاهی محاسبه شود / ۲ هزار میلیارد تومان هزینه در حوزه آب و پساب در ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - ندیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان ۲۲۰ مگاوات تولید برق دارد و تامین سوخت آن نیز وابسته به گاز نیست، زیرا از گاز فرایندی استفاده می‌کنیم. انتظار ما از وزارت نیرو این است که تعرفه گاز بر اساس نیروگاهی محاسبه شود نه صنعت.

به گزارش می‌متالز، منصور یزدی زاده در مراسم انعقاد قرارداد احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان به روش بیع متقابل به ارزش ۲۸۹ میلیارد تومان که بین ذوب آهن اصفهان و آبفای اصفهان منعقد شد، گفت: ما صنعتی هستیم که یک متر مکعب بر ثانیه حقابه داریم، اما آخرین برداشت ما ۴ دهم این میزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ذوب آهن به پساب اقتصادی نیست، افزود: هدف ما اجرای مسئولیت‌های اجتماعی است، نمی‌توانیم به موضوع آب بی تفاوت باشیم گرچه نقش صنعت در مصرف آب بسیار کوچک است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه احداث تصفیه خانه با ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب با مپنا گفت: این قرارداد به صورت BOT امضا شد، به دلیل محدودیت‌های استفاده از مشاوری خارجی کار با تاخیر آغاز شد، اما اکنون با ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ذوب آهن ۱۲ هزار هکتار فضای سبز دارد که حفظ آن ضروری است، استفاده از پساب را برای مصرف کمتر آب از جمله اقدامات در راستای جلوگیری از مصرف آب عنوان کرد.

یزدی زاده با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان مجموع فعالیت ما در حوزه آب و پساب است، ابراز امیدواری کرد که این روند در ذوب آهن با کمک وزارت نیرو به سرانجام برسد.

وی در ادامه گفت: ذوب آهن اصفهان ۲۲۰ مگاوات تولید برق دارد و تامین سوخت آن نیز وابسته به گاز نیست، زیرا از گاز فرایندی استفاده می‌کنیم. انتظار ما از وزارت نیرو این است که تعرفه گاز بر اساس نیروگاهی محاسبه شود نه صنعت.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان هزینه تامین سوخت نیروگاه را سالانه ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده