تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۳۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آقازاده مطرح کرد:

نبود راهبرد تحلیلی برای توسعه صنعت در گیلان

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام گفت: باید با نظارت و پشتیبانی‌ها مانع فساد در حوزه صنعت شویم، در گیلان با نبود راهبرد تدوین و تحلیل شده برای توسعه صنعت و معدن مواجه هستیم، زیرا ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، اما قادر نیستیم این ظرفیت‌ها را پیگیری و عملی کنیم.

به گزاش می‌متالز، علی آقازاده امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مجلس یازدهم از یکسری ویژگی‌هایی برخوردار است که پیگیری مسکن و اشتغال جزو اولویت‌های مجلس است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با اشاره به قوانین و مصوبات مجلس افزود: تهیه مسکن یکی از قوانین محوری بود، دولت موظف است در راستای تامین مسکن این قوانین را اجرایی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رصد تحولات امنیتی، بیان کرد: شاهد تحولات متعددی در سطح منطقه و جهان هستیم، بخش مهمی از نگاه تخصصی در دفاع از حقوق جمهوری اسلامی و حوزه روابط بین‌الملل است. ضرورت توسعه ارتباطات جهت موفقیت‌های اقتصادی و اجتماعی برکسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان، گفت: گیلان با وجود طبیعت و نعمت‌های خدادادی، استان کشاورزی و صنعتی است؛ در بخش کشاورزی رویکردی که داریم در حوزه نهاده‌ها و بازرگانی کشاورزی است. مرکبات، زیتون، صیادی و... برای استان بسیار مفید و موثر است که باید در جهت رونق آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: بحث صنایع تبدیلی جزو ملزومات است؛ همچنین مکانیزه کردن از دیگر واجبات حوزه کشاورزی است.

آقازاده با بیان اینکه برخی از کارآفرینان در حوزه صنعت با مشکل مواجه هستند، گفت: باید با تسهیل و رفع موانع زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به مشکلات برخی از صنایع گیلان نظیر پوشش، دخانیات و ... تصریح کرد: باید با نظارت و پشتیبانی‌ها مانع فساد در حوزه صنعت شویم، در گیلان با عدم راهبرد تدوین و تحلیل شده برای توسعه صنعت و معدن مواجه هستیم، زیرا ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، اما قادر نیستیم این ظرفیت‌ها را پیگیری و عملی کنیم.

وی اضافه کرد: مفاسدی که در واگذاری واحد‌های صنعتی انجام گرفته ناموجه بود و ناشی از سوء مدیریت‌ها است.

آقازاده پسماند را از بحران‌های گیلان عنوان کرد و افزود: برای حفظ سرسبزی گیلان باید برای پسماند چاره اندیشی شود تا بتوانیم محیط زیستی امن به آیندگان تحویل دهیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس بیان کرد: باید جهت جلوگیری از تخریب شهر‌ها و روستا‌ها مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شویم؛ طرح هادی باید هدایتگر و تسهیلگر باشد نه اینکه باعث فرار جوانان یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه روستایی از مولفه‌های اساسی است، خاطرنشان کرد: جاده‌های روستایی و بین بخشی نیازمند بازسازی هستند.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه خبرنگاران بهترین مشاور برای پیشرفت توسعه استان است، گفت: نباید اسیر کار‌های شعاری شویم، سیستم‌های نظارتی و رسانه‌ای ما قدرت مواخذه کم کاران را ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گیلان

عناوین برگزیده