تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۰۳۰۷۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج:

افزایش قیمت در شهرک‌های صنعتی علت عدم جذب سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی و تاثیر آن بر سرمایه گذاری و تولید یکی از عوامل مهم عدم جذب سرمایه گذاری است.

به گزارش می‌متالز، "جبار کیانی پور" در در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمایه گذاری در شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی و تاثیر آن بر سرمایه گذاری و تولید یکی از عوامل مهمِ عدم جذب سرمایه گذاری است.
وی تصریح کرد: موضوع بحث و بررسی در زمینه ناحیه بندی استقرار کاربری در حریم کیفی رودخانه‌ها و منابع آب‌های سطحی استان از دیگر مشکلات سد راه طرح‌های تولیدی بود که دراین نشست مطرح وپیرامون ان تبادل نظر شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک درصد مساحت و جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما ده درصد از روان آب‌های کشور متعلق به این استان است و طبق بخشنامه جدید حفظ حریم رودخانه‌ها تا شعاع ۱۵۰ متر مقدور نمی‌باشد و تا کنون مشکلاتی را برای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و دامپروری ایجاد کرده است که پس از تبادل نظر مصوب شد همچنان دستورالعمل حریم کیفی سال ۸۴ ملاک عمل سازمان‌های متولی برای صدور مجوز‌ها قرار گیرد و محدودیتی برای سرمایه گذاری ایجاد نکند.
کیانی پور تاکید کرد: موضوع بیمه گلخانه داران توسطه نماینده صنف گلخانه داران نیز در این نشست مطرح و مصوب شد سازمان تامین اجتماعی پس از کسر۱۰ درصد حق بیمه به بیمه گلخانه داران اقدام کند.
" سید حشمت الله صمیمی دوست" معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این نشست بیان کرد: همه مصوبات کارگروه دولت و بخش خصوصی باید توسط دبیرخانه این نشست به سازمان‌ها ابلاغ شود.
وی تصریح کرد: همه سازمان‌ها مکلف به اجرای مصوبات این کارگروه هستند و در صورت تمرد، مدیر آن سازمان به عنوان ترک فعل به سازمان قضایی معرفی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تعامل سازمان‌ها وهمفکری با این کارگروه را رمز توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف بیان و اظهار کرد: مدیران باید جذب سرمایه گذاری در استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
گفتنی است؛ در این نشست مصوب شد افزایش قیمت زمین درشهرک‌های صنعتی استان به عنوان عاملی مهم و تاثیرگذار در سرمایه گذاری، با مدیر شهرک‌های صنعتی کشور مکاتبه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده