تاریخ: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۰۳۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
/تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها/

جدی: سرپا ماندن تولید در گرو پشتیبانی از واحد‌های تولیدی و صنعتی است

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه برای سرپا ماندن تولید باید از واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت کرد، گفت: باید به پشتیبانی از تولید، به عنوان سیاست گذاری اساسی توجه شود.

به گزارش می‌متالز، علی جدی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت: رهبر انقلاب با نامگذاری امسال به نکته مهمی درباره پشتیبانی از تولید اشاره کردند، زیرا در موارد بسیاری واحد تولیدی راه‌اندازی می‌شود، اما پشتیبانی درستی از آن صورت نمی‌گیرد در نتیجه این واحد با مشکلات زیادی مانند بدهی بانکی و... روبه رو شده و به تعطیلی کشانده می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سرپا ماندن تولید باید از واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت کرد، افزود: باید به پشتیبانی از تولید، به عنوان سیاست گذاری اساسی توجه شود.

وی با بیان اینکه باید برخی از قوانین و مقررات در راستای حمایت از تولید اصلاح شود، اضافه کرد: موانع پیش روی تولیدکنندگان بسیار است و واحد‌های تولیدی در موارد بسیاری به دلیل وجود موانعی مانند نظام بانکی، تامین مواد اولیه، تامین ارز و... زمین گیر می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازهم با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن طرحی درباره رفع موانع تولید در دست بررسی دارد، ادامه داد: زمانی که تولیدکننده‌ای با بانک دچار مشکل می‌شود، متاسفانه بانک‌ها در گام نخست تولید این واحد تولیدی را متوقف می‌کنند درحالی که باید مسیر وصول بدهی و ... از توقف فعالیت واحد صنعتی جدا باشد، با این روش بانک‌ها نیز متضرر می‌شوند چراکه نمی‌تواند مطالبات خود را وصل کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در ازای بدهی‌های بانکی، تولید نباید تنبیه و متوقف شود و فرد بدهکار باید تعیین تکلیف شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده