تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۰۸۵۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ملایم طلای جهانی

‌می‌متالز - قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر ضعف ارزش دلار در آستانه انتشار آمار اقتصادی مهم آمریکا، اندکی افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۴ دلار و ۳۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا این نگرانی‌ها که برنامه‌های جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای زیرساخت، اشتغالزایی و خانواده‌ها باعث تورم می‌شود را کم اهمیت شمرده و اعلام کرد این هزینه تدریجی و در مدت یک دهه انجام خواهد گرفت.

هزینه مصرفی آمریکا در مارس در بحبوحه رشد درآمد خانوار که کمک مالی کرونایی از دولت دریافت کردند، بهبود پیدا کرد.

طلای فیزیکی در هند هفته گذشته برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ ارزانتر از قیمت بازار فروخته شد که تحت تاثیر قرنطینه ناشی از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و دور ماندن خریداران از بازار بود.

انجمن طلای چین روز جمعه اعلام کرد مصرف طلای این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳.۹ درصد رشد کرد.

بازار‌های سهام آسیایی روز دوشنبه که تعطیلات در چین و ژاپن حجم معاملات را به شدت پایین برده بود و سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا در هفته جاری بودند، شروع آهسته‌ای داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس روز جمعه خواستار آغاز بحث درباره کاهش حمایت بانک مرکزی از اقتصاد شد و نسبت به عدم توازن بازار‌های مالی هشدار داد و خاطرنشان کرد اقتصاد سریعتر از حد انتظار در حال بهبود است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۰۸ دلار و ۷۶ سنت رسید.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۹۵۶ دلار و ۱۶ سنت رسید. بهای این فلز روز جمعه به رکورد ۳۰۰۷ دلار و ۷۳ سنت صعود کرده بود.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده