تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۰۸۵۲۷
سرویس خبر : انرژی

اختلاف ۵۲۰ دلاری قیمت پلی اتیلن سبک چین و ترکیه

‌می‌متالز - تفاوت قیمتی بین بزرگ‌ترین بازار وارد کننده پلیمر دنیا یعنی چین و سایر مارکت‌ها سایه سنگینی را بر دیگر بازار‌ها ایجاد کرده است، به طوری که مثلا در پلی اتیلن سبک LDPE قیمت سی اف ار چین به میانگین ۱۳۶۵ دلار رسیده که با میانگین قیمت‌ها در ترکیه که در حال حاضر ۱۸۸۵ دلار است ۵۲۰ دلار اختلاف دارد و در سایر محصولات هم شرایط مشابهی حاکم است.

به گزارش می‌متالز، از طرفی طبق پیش بینی کارشناسان بازار چین روند ریزشی طی چند هفته آتی نیز ادامه دار است که به نظر می‌رسد محصولات جدید وقتی به چین برسند که بخش دیگری از قیمت خود را از دست داده باشند.

از سوی دیگر وضعیت پر انبار‌های ترکیه کماکان ادامه دار است و هیچ گونه تقاضایی وجود ندارد و معاملات به صفر نزدیک شده است.

از دلایل تشدید این وضعیت نگاه به بازار جهانی و قیمت‌های چین و انتظارات کاهشی قیمت، افزایش تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها در سراسر جهان است، به طوری که کشور ترکیه قرنطینه سراسری ۲۰ روزه را شروع کرده و شواهد از اعمال یک حکومت نظامی به تمام معنا در ترکیه است که به شدت تحت کنترل پلیس و نیرو‌های امنیتی بوده و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود و همچنین به کاهش سنتی معاملات در ماه رمضان می‌توان اشاره کرد.

از محصولاتی که شدیدا رکود و افت قیمتی را شاهد می‌باشد می‌توان به انواع گرید‌های پلی پروپیلن و پلی اتیلن‌های خطی و سبک و گرید فیلم اشاره کرد.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده