تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۲۰۸۶۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توقف استفاده از الماس معدنی توسط بزرگترین جواهرساز جهان

‌می‌متالز - شرکت پاندورا که بزرگترین جواهرساز جهان است، در راستای استراتژی عدم استفاده از مواد معدنی خامی که با روش‌های تولید غیراخلاقی تهیه شده اند، استفاده از الماس‌های استخراج شده از معادن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، این جواهرساز جهانی با وجود چندین دهه اصلاحاتی که انجام داده است، همچنان درگیر گزارش‌های نقض حقوق بشر در معادن و کارخانه‌ها مانده است. شرکت "تیفانی اند کو" سال گذشته در واکنش به چنین نگرانیهایی، فراهم کردن جزییات مسیر مواد تهیه شده برای محصولات این شرکت از مبدا تا انتهای زنجیره زمین را برای مشتریانش آغاز کرد.

پاندورا که در کپنهاگ مستقر است، اعلام کرد از این پس از الماس‌هایی که در لابراتوار‌ها تولید می‌شوند، استفاده خواهد کرد. این شرکت قرار است نخستین کلکسیونی که با استفاده از سنگ‌های مصنوعی در انگلیس تهیه شده اند را معرفی کند.

تصمیم برای توقف استفاده از الماس‌های معدنی کمتر از یک سال پس از قول پاندورا برای توقف استفاده از طلا و نقره تازه استخراج شده در جواهراتش اعلام شد. کل تولید این شرکت تا سال ۲۰۲۵ از فلزات ارزشمند بازیافت شده استفاده خواهد کرد تا تضمین کند فعالیت‌های پاندورا تا چهار سال آینده کربن خنثی خواهد بود.

الماس‌های تولید لابراتوار پاندورا با استفاده از کربن با بیش از ۶۰ درصد انرژی تجدیدپذیر پرورش داده می‌شوند و این نسبت تا سال آینده به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت با توجه فزاینده سرمایه گذاران به مسئله پایداری، در خصوص مواد خام مورد استفاده در محصولاتش موضع گیری کرده است. واحد مدیریت دارایی شرکت نوردیا اخیرا اعلام کرده است تنها اوراق بهاداری را نگه خواهد داشت که مطابق با استاندارد‌های محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتی باشند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده