تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۰۸۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خراسان جنوبی در حوزه معادن و صنایع بسیار مستعد است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: خطه زرخیز استان، برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه معادن و صنایع بسیار مستعد است.

به گزارش می‌متالز، حمید ملانوری در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی نیلوفر اظهار داشت: این بازدید به مناسبت روز جهانی کارگر و با هدف خداقوت به جامعه کارگری استان و آشنایی با فعالیت‌های کارخانه صورت گرفته است.
به گفته وی؛ در شب‌های قدر که همه علاقمند هستند، در مجالس مذهبی حضور پیدا کنند، برخی از هم استانی ها، بناچار و به جهت کار و تلاش و فعالیت‌های اقتصادی، این ساعات را در واحد‌های تولیدی سپری می‌کنند، تا چرخه اقتصاد کشور بچرخد.
وی به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” اشاره کرد و گفت: بر اساس شعار سال و سیاستی که در استان تعریف شده (تدبیر تلاش و توسعه)، پیگیر هستیم تا این تلاش‌ها در قالب تدبیری که انجام می‌شود به منصه ظهور برسد، لذا در راستای گسترش فعالیت‌های توسعه‌ای استان، جدای از برنامه ریزی ها، برگزاری جلسات و کارگروه ها، از واحد‌های فعال یا در حال احداث و واحد‌هایی که با مشکلاتی رو به رو شده اند، بازدید می‌کنیم تا با رفع موانع احتمالی به پر رونق‌تر شدن چرخه تولید در استان کمک نماییم.
استاندار به استعداد‌های کم نظیر استان در جهت سرمایه گذاری اشاره کرد و تصریح نمود: خطه زرخیز خراسان جنوبی برای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه معادن و صنایع بسیار مستعد می‌باشد.
ملانوری با تقدیر از مدیریت و کارگران مجموعه کاشی و سرامیک نیلوفر اظهار داشت: واحد کاشی و سرامیک نیلوفر، یکی از واحد‌های بزرگ استان است که فاز اول آن فعال شده و قرار است فاز دوم این مجموعه نیز برای تولید کاشی و سرامیک‌هایی در سایز بزرگ با فناوری‌های جدید راه اندازی شود.
وی افزود: راه اندازی فاز جدید این کارخانه، نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش دارد که کمک می‌کنیم هر چه سریعتر در اختیارشان قرار گیرد.
استاندار گفت: افتتاح فاز دوم کاشی و سرامیک نیلوفر، ضمن ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری استان را نیز به همراه خواهد داشت.
ملانوری، کارخانه کاشی و سرامیک نیلوفر را الگویی موفق برای سرمایه گذاران معرفی کرد و اظهار داشت: برای سرمایه گذارانی که سرمایه دراختیار دارند، این واحد می‌تواند الگوی خوب و موفقی باشد.
به گفته وی؛ خراسان جنوبی، یکی از بهترین استان‌های کشور در زمینه سرمایه گذاری است و پیش بینی می‌شود فاز دوم کارخانه کاشی و سرامیک نیلوفر، نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

منبع: پیام خاوران

عناوین برگزیده