تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۲۰۸۷۴۹
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

احتمال وقوع سیل در۳ شهر اصفهان/ سازمان صمت معادن را ساماندهی کند

‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از احتمال وقوع سیل در سه شهرستان استان اصفهان طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، منصور شیشه فروش با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار جوی بر روی استان اصفهان از عصر امروز تا اواخر روز سه شنبه اظهار داشت: این سامانه به صورت رگبار، بارش‌های پراکنده، خیزش گرد و غبار و تگرگ فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه مناطق شمال، شمال شرق و شرق را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد، ابراز داشت: احتمال بروز سیلاب در مناطق نائین، اردستان و خور و بیابانک وجود دارد.

شرایط برای بارش مدل‌های جوی در اصفهان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران در استان اصفهان اضافه کرد: هشدار‌های لازم به مسوولان این شهرستان‌ها به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از سیلاب ارائه شده است.

وی با بیان اینکه خروجی مدل‌های جوی در استان اصفهان بیانگر مهیا بودن شرایط بارشی در استان اصفهان است، ادامه داد: بر این اساس بارش‌های رگباری و وزش باد را خواهیم داشت.

۲۰ روز هوای آلوده در بهار اصفهان

شیشه فروش با بیان اینکه طی پاییز و زمستان در استان اصفهان الگو‌های بارشی مناسبی را تجربه نکردیم، ادامه داد: کم بارشی، افزایش دما نسبت به بلند مدت و خشکی رودخانه زاینده رود منجر به پدیده خشکسالی شده است که این امر منجر به خیزش گرد وغبار و در نهایت آلوده بودن ۲۰ روز هوای اصفهان شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار کانون فرسایش بادی در استان اصفهان شناسایی شده است، ادامه داد: این کانون‌ها روند افزایشی دارد و عدم کشت مزارع این امر را تشدید کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه مدیریت فعالیت معادن شن و ماسه، گچ و آهک برای کاهش گرد و غبار در استان اصفهان در دستور کار است، اضافه کرد: ساماندهی معادن به سازمان صمت ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین منابع طبیعی نیز موظف شده است تا با هماهنگی با منابع طبیعی استان‌های یزد، خراسان رضوی و سمنان نسبت به اجرای طرح‌های بیابان زدایی اقدام کند.

۱۰۰۰ هکتار نهالکاری در اصفهان انجام می‌شود

شیشه فروش با بیان اینکه یک هزار هکتار نهالکاری، دو هزار و ۳۰۰ هکتار آبیاری سنواتی در عرصه‌های بیابانی و پنج هزار هکتار مدیریت جنگل‌های مناطق بیابانی در دستور کار منابع طبیعی قرار گرفته است، افزود: همچنین ۱۰۰ کیلومتر تله رسوب گیر در اطراف جاده‌ها و ۱۰۰ کیلومتر هم بادشکن اطراف سکونتگاه‌های شهری و جاده‌های اولویت دار در مناطق به منظور پیشگیری از آسیب‌های گرد و غبار ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده