تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۸۷۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت مس طی ماه‌های آینده به ۱۳ هزار دلار می‌رسد

‌می‌متالز - قیمت مس در معاملات امروز در بازار آسیا در نتیجه افزایش شدید تقاضای این فلز و کمبود شدید عرضه در جهان از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، هفته پیش قیمت مس از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرده بود، اما دوباره از این سطح قیمتی عقب‌نشینی کرد و در معاملات امروز دوباره از این مرز عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده باز هم قیمت مس افزایش یابد.

قیمت مس تحویلی ماه جولای در معاملات دیروز بورس کالای نیویورک ۰.۳ درصد کاهش یافت در حالی که قیمت آتی مس در همین بازار در معاملات دیروز به ۹۹۵۰ دلار در هر تن رسیده بود.

میزان ذخایر مس در انبار‌های بورس فلزات لندن با کاهش بیش از ۲۰ درصدی نسبت به میانه ماه آوریل رسیده است و ذخایر مس انبار‌های شانگ‌های چین نیز با کاهش ۱.۳ درصدی مواجه شده است که با توجه به کمبود عرضه مس نوید افزایش قیمت مس در آینده را می‌دهد.

بانک بزرگ بین‌المللی «بانک آو آمریکا» در یادداشتی اعلام کرد قیمت هر تن مس طی ماه‌های آینده به دلیل کمبود شدید عرضه این فلز به ۱۳ هزار دلار خواهد رسید. پرمیوم هر تن مس در بازار معاملات نقدی نیز به ۴ دلار در هر تن رسیده که باعث افزایش نگرانی خریداران شده است.

گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) نیز در گزارشی اعلام کرده بازار جهانی مس به دنبال ریکاوری بسیاری از معادن مس در سال ۲۰۲۱ امسال شاهد مازاد عرضه ۷۹ هزار تنی خواهد بود که این میزان درسال ۲۰۲۲ به ۱۰۹ هزار تن افزایش خواهد یافت.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده