تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۸۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

بازگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد صنعتی راکد در استان سمنان / راه اندازی ۱۶ طرح سرمایه گذاری در سال ۹۹

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۰ واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان در سال ۹۹ با رفع موانع و مشکلات، به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل با اعلام این خبر، گفت: در سال گذشته ۳۰ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیاء و به عرصه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت‌های اصلی سازمان بر محور‌های تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحد‌های تولیدی استان بمنظور تحقق رونق و جهش در تولید، اجرای طرح‌های نیمه تمام، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست‌ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.

تشنه دل با بیان اینکه چالش‌های بسیاری در بخش صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد اظهار داشت: در تمامی بخش‌ها باید آسیب شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش‌ها و موانع راهکار‌های موثر ارائه شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی طرح‌های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت‌های کاری این سازمان است و در این راستا در سال گذشته ۱۶ طرح مهم در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تعطیلی فعالیت بنگاه‌های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح‌های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضرور و یا ایجاد موانع توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و دراین رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه از بروز این رخداد درسطح استان به جد جلوگیری نماید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده