تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۰۹۰۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
برای نخستین بار؛

کنسانتره چادرملو ۲۰.۲ درصد شمش «فخوز» قیمت‌گذاری شد

‌می‌متالز - برای نخستین بار، کنسانتره سنگ‌آهن شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در بورس کالا به قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۱ ریال به ازای هر کیلوگرم معادل ۲۰.۲ درصد شمش «فخوز» مورد معامله قرار گرفت که بالاتر از ضرایب قیمتی قبلی است.

به گزارش می‌متالز، همان‌طور که در نمودار ۱ مشخص است، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو امروز ۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در بورس کالای ایران عرضه کرد که در مقابل آن ۷۵ هزار تن تقاضا وجود داشت و این شرکت توانست همه محصول خود را معامله کند.

قیمت پایه هر کیلوگرم کنسانتره سنگ‌آهن چادرملو ۲۴ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم بود که با رقابت صورت گرفته قیمت معامله به میزان ۰.۴۲ درصد قیمت پایه افزایش یافت و به ۲۴ هزار و ۱۰۱ ریال به ازای هر کیلوگرم رسید. چادرملو از فروش کنسانتره ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

لازم به ذکر بوده کنسانتره سنگ‌آهن چادرملو fe%: ۶۳±۲ بر اساس مفاد اعلامی آنالیز شیمیایی مشخصات فیزیکی و روش تحویل منتشره در پیوست سایت بورس کالا است. تحویل کالابه صورت دپو در محل سایت شرکت انجام می‌شود و حمل برعهده مشتری است. تاریخ تحویل محصول نیز ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام شده است.

گفتنی است که عرضه کنسانتره چادرملو از آن جهت اهمیت دارد که صنعت فولاد کشور ما سال‌ها است که گرفتار قیمت‌گذاری دستوری در بخش مواد اولیه بوده عموم محصولات سنگ‌آهنی با ضریبی از شمش فولاد خوزستان قیمت‌گذاری می‌شوند. در حالی که عرضه این محصولات به طور مستمر در بورس کالا باعث خروج تدریجی آن‌ها از شمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده