تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۰۹۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش هفتگی؛

دادوستد ۸۸۰ هزار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا

‌می‌متالز - طی معاملات هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ معامله گران در بازار ابزار‌های مالی بورس کالای ایران تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۵۰ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۸۸۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال را بر پایه ۹ دارایی پایه برنج، پسته بادامی و فندقی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا دادوستد کردند؛ سکه طلا صدرنشین معاملات هفته گذشته بود.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار سکه طلا قرار گرفت تا این دارایی پایه با معامله ۸۸۰ هزار و ۸۰۰ گواهی سپرده معامله شده، هفته‌ای طلایی را پشت سر بگذارد. به این ترتیب با دادوستد این تعداد ورقه بهادار مبتنی بر سکه طلا ارزش ۸۲۰ میلیارد و ۱۶ میلیون ریالی برای دارایی مذکور به ثبت رسید.

معامله ۴۵۱ هزار و ۹۳۳ گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزش ۵۵.۸ میلیارد ریالی را در پی داشت.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال هم به ۸۳۳۶ گواهی سپرده رسید و ارزش بالغ بر ۷۴۷ میلیون ریالی برای دارایی مذکور رقم خورد.

معامله گران تعداد ۷۶۳۱ گواهی سپرده برنج طارم را نیز در حالی خریدند که ارزشی بیش از ۲.۱ میلیارد ریال برای آن ثبت شد تا عطر خوش برنج مازندران این هفته نیز در تالار نقره‌ای بپیچد.

۹۷۴ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در بازار دست به دست شد تا ارزش این معاملات به رقم ۱.۶ میلیارد ریال نزدیک شود.

در هفته‌ای که گذشت تعداد ۱۰۰۰ گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن از مبلغ ۵۷۶ میلیون ریال فراتر رفت.

معامله ۱۶۰ گواهی سپرده رطب مضافتی و ۱۶ گواهی سپرده کشمش تیزابی نیز از دیگر نتایج معاملاتی هفته گذشته در بازار ابزار‌های مالی بورس کالای ایران بود. بر پایه داده کاوی آمار‌های معاملاتی، ارزش نزدیک به ۲۳ میلیون ریالی و ارزش بالغ بر ۳.۲ میلیون ریالی به ترتیب برای دو دارایی مذکور رقم خورد.

منبع: بورس کالای ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده