تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۰۹۳۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

رایزینی مدیرعامل فولاد هرمزگان برای جلوگیری از قطعی و کمبود برق و گاز

‌می‌متالز - مهندس معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به همراه چند تن از معاونین و مدیران با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس و نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شرکت فولاد هرمزگان و خداقوت به کارکنان این مجموعه گفت: صنعت فولاد یک صنعت مادر به شمار می‌رود به لحاظ ظرفیت‌هایی که در استان هرمزگان و دسترسی به دریا و منابع انرژی وجود دارد در حوزه صادرات محصول هم ظرفیت‌های لازم برای صادرات و واردات فراهم است. وی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان استانی هست که مطلوبیت اقتصادی دارد و برای گسترش صنایع و خصوصاً صنعت فولاد در مقایسه با استان‌های دیگر، مشکلات کمتری برای توسعه داریم.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به طرح‌های توسعه و صنایع کشور‌های مختلف تاکید کرد: در دنیا شاهد هستیم که شهر‌های آباد در کنار ساحل هستند؛ ولی متأسفانه در کشور ما اینگونه نیست و شهر‌های ساحلی ما شرایط خوبی ندارد و مسوولین کشور بایستی این مسئله را مد نظر قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر وجود ظرفیت‌های خاص اقتصادی استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان استانی است که به آب‌های آزاد خلیج فارس دسترسی دارد که این ظرفیت بسیار بالایی است. متأسفانه نتوانسته ایم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود استفاده و این استان را آباد کنیم. وی تصریح کرد: توسعه و آبادانی استان‌های مرزی و ساحلی به امنیت منطقه و کشور و از طرفی به رفع مشکلات و مسائل اقتصادی مردم کمک می‌کند.

حجت الاسلام عبادی زاده ضمن تبریک به حضور مهندس معروفخانی بعنوان مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: امیدواریم حضور جنابعالی در این صنعت بتواند جایگاه فولاد را در استان و کشور ارتقا ببخشد و بحث توسعه مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به نام گذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری انشاالله شاهد یک تحول در حوزه فولاد باشیم.

وی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد: فولاد هرمزگان در فعالیت‌های اجتماعی بسیار خوب عمل کرده است و امیدواریم با حضور مهندس معروفخانی، شاهد مشارکت بیشتر فولاد هرمزگان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها باشیم.

مهندس معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از رهنمود‌های حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده و ارائه گزارشی از وضعیت تولید در این شرکت گفت: برنامه‌های شرکت فولاد هرمزگان با اولویت توسعه در دست انجام می‌باشد و با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و با تجربه قطعا به این مهم دست خواهیم یافت.

مهندس معروفخانی با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان گفت: زیرساخت‌های استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها از مزیت بیشتری برخوردار است و فولاد هرمزگان با توجه به این مزیت‌ها و ویژگی‌ها برنامه‌های خود در رابطه با توسعه رادر چند سطح آماده و در حال تدوین دارد که با اجرایی شدن طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان، استان هرمزگان در سال‌های آینده به یکی از بزگترین استان‌های تولید کننده فولاد در کشور تبدیل خواهد شد.

با قطع شدن مکرر برق خسارت‌های زیادی به خط تولید وارد می‌شود

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر افزایش تولید در فولاد هرمزگان گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید بنام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و فرمایشات قبلی ایشان و تاکید بر عبارت “ما می‌توانیم ”، تمام تلاش و همت همکاران بر این است که ” ما می‌توانیم” در حوزه تولید و در شرکت فولاد هرمزگان محقق شود. وی اضافه کرد: قطعا در حوزه تولید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری این مهم را به اثبات خواهیم رساند و نشان خواهیم داد که با وجود تحریم‌های ظالمانه، با کمک مدیران و همکاران متخصص می‌توانیم توسعه را پیش ببریم و با جدیت این امر پیگری خواهد شد.

مهندس معروفخانی با تقدیر و تشکر از مسوولین استان هرمزگان و همکاری‌های صورت گرفته با فولاد هرمزگان گفت: انتظار می‌رود مسوولین استانی همراهی بیشتری را با این شرکت داشته باشند و در حوزه برق و گاز که یکی از ارکان اصلی تولید فولاد بشمار می‌روند، ما شاهد قطعی و کمبود نباشیم.

مهندس معروفخانی با اشاره به نقش حامل‌های انرژی در تولید فولاد خاطرنشان کرد: با کمبود برق و گاز ما در تولید با کاهش روبرو خواهیم شد و این بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است و با قطع شدن مکرر برق خسارت‌های زیادی به خط تولید و تجهیزات وارد می‌شود. وی تصریح کرد: ما به پیروی از رهبر انقلاب که فرمودند تلاش در حوزه تولید جهادی مقدس است، به این اصل ایمان داریم و در این راستا با همت و تلاش مدیران و کلیه کارکنان در حوزه تولید و افزایش تولید اقدامات موثری را انجام خواهیم داد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده