تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۹۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمد:

اعتماد را به بورس برمی گردانیم

‌می‌متالز - کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه در یک فراخوان فریب، مردم را به بورس کشاندند و در روز روشن جیب مردم را زدند، گفت: برنامه‌هایی تدوین شده تا اعتماد را به بورس برگردانیم.

به گزارش می‌متالز، سعید محمد در نشست خبری اظهار کرد: مردم از سومدیریت ها، بی عملی ها، تدبیر‌ها و بی تفاوتی مسوولان خسته هستند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم از بی دولتی خسته هستند، افزود: مردم نظارت از داخل ماشین نمیخواهند نیازمند اصلاحات مبتنی بر اصول هستیم.

وی درباره وعده ساخت مسکن برای جوانان اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۴ نیازمند ساخت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم در حالی که ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور به دلیل سرمایه‌گذاری مردم در این بخش خالی از سکنه هستند و مسکن تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است.

محمد با بیان اینکه بیا برنامه‌ها یی که تدوین شده مسکن را از کالای سرمایه‌ای خارج خواهیم کرد، ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اقداماتی که صورت می‌گیرد یک میلیون و ۷۰۰ هزارواحد مسکونی خالی به بازار عرضه خواهد شد و الباقی سالانه نیاز به ساخت یک میلیون مسکن خواهیم داشت.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: منابع این طرح از محل تسهیلات کم بهره بانکی و مشارکت بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به استناد اصل ۱۰۱ قانون شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا زمین رایگان و زیرساخت‌های رایگان فراهم و مشکلات سازندگان را کاهش دهیم و آن‌ها را ترغیب کنیم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان کرد: مسکن کارگری، فرهنگیان و جوانان را در این طرح ساماندهی می‌کنیم و ایرادات مسکن مهر را برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت بورس گفت: در یک فراخوان فریب، مردم را به بورس کشاندند و در روز روشن جیب مردم را زدند.
محمد بیان کرد: برنامه‌هایی تدوین شده تا اعتماد را به بورس برگردانیم.

محمد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در تالار‌های بین المللی بورس شاهد خواهیم بود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: با اقداماتی که انجام خواهیم داد اعتماد را به بورس و فرابورس بر خواهیم گرداند و پروژه‌های سودآوری را در بورس و فرابورس عرضه می‌کنیم و عرضه شرکت‌های سهام عام را تسریع خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین عرضه‌های خود دولت از پروژه‌های سودآور بصورت پذیره نویسی در بخش‌های مهم و اقتصادی و ارزش افزوده کشور مانند پترو پالایشی و صنایع معدنی را آماده می‌کنیم کما اینکه در زمان حضور در قرارگاه از آن استفاده کردیم.

محمد همچنین با اشاره به رمزارز‌ها گفت: در این زمینه تولید رمزارز داخلی در دستور کار قرار دارد و به سمت تولید آن خواهیم رفت و آن را در جهان عرضه خواهیم کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده