تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۰۹۵۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رکورد افزایش عمر سینک‌رول گالوانیزه در شرکت فولاد تاراز

‌می‌متالز - مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز از ثبت رکورد افزایش عمر سینک‌رول گالوانیزه در این شرکت خبر داد و گفت: با تلاش مجموعه بهره‌برداری و واحد مهندسی شرکت فولاد تاراز عمر کاری سینک‌رول به رکورد بی‌سابقه ۲۰ هزار تن رسید.

به گزارش می‌متالز، نادر حسین‌زاده خاطر نشان کرد: در شرکت فولاد تاراز از همان ابتدای راه‌اندازی خط تولید، افزایش بهره‌وری و عمر کاری این تجهیز مهم و حساس در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با انجام طراحی جدید و اجرای پروژه‌های بهبود، افزایش عمرکاری این مجموعه رول‌ها از ۸ هزار تن تولید در مرحله اول به ۱۴ هزار تن و در مرحله دوم به ۱۶ هزار تن افزایش یافت. با ادامه این روند در مرحله سوم این میزان به ۱۸۸۰۰ تن و دردی ماه ۱۳۹۹ به ۲۰ هزار تن رسید.

نادر حسین‌زاده در خصوص این تجهیز خاطرنشان کرد: در خطوط تولید ورق‌های گالوانیزه، سینک‌رول نام تجهیز بسیار مهمی است که به‌صورت غوطه‌ور در مذاب روی، وظیفه هدایت ورق به سمت خارج از حوضچه مذاب را بر عهده دارد. متریال این رول که به همراه دو رول با قطر کوچک‌تر این وظیفه مهم را انجام می‌دهد، معمولا از فولاد ضدزنگ با خلوص بالا (۳۱۶ L) است.

مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز اضافه کرد: مدت کارکرد این مجموعه از رول‌ها در کاهش هزینه‌های تولید خطوط گالوانیزه نقش بسزایی دارد، چراکه با افزایش مدت‌زمان حضور این رول‌ها در مذاب و همچنین خورنده بودن مذاب روی، لرزش‌های این مجموعه به خاطر خوردگی بوش‌ها و سطح بازوی رول‌ها افزایش یافته و این موضوع موجب ایجاد رگه‌های سایه‌روشن در سطح ورق تولیدی می‌شود که از نظر ظاهری مورد تأیید مشتریان نیست. در چنین شرایطی پس از توقف خط تولید سینک‌رول کارکرده با سینک‌رول جدید تعویض و برای سنگ‌زنی سطح و تعویض بوش‌ها ارسال می‌گردد.

وی افزود: جنس بوش‌هایی که بر روی شافت این رول‌ها نصب می‌شود و وظیفه‌ای همچون بیرینگ‌ها در زمان چرخش رول‌ها را ایفا می‌کنند از نوع ۳۱۶ با روکشی از استلایت است که این خود معرف هزینه بالای تولید و تأمین آن‌هاست؛ به همین منظور کسب رکورد افزایش عمر کاری سینک‌رول نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌ها در این شرکت به همراه خواهد داشت.

حسین‌زاده در پایان با قدردانی از کلیه کارکنانی که در کسب این رکورد همکاری داشتند، اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف کارکنان و کسب رکورد‌های جدید، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سودآوری بیشتری برای شرکت حاصل شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده