تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۰۹۵۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهقانی:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بازار خودرو را از انحصار خودروسازان خارج می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید بازار خودرو باید از انحصار خودروسازان خارج شود و تحقق این مهم در گروی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره ضرورت تولید خودروی باکیفیت، گفت: خودروسازان باید برای تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت برنامه‌ریزی کنند و در تحقق این مهم به ایمن بودن، کاهش مصرف سوخت و.. توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت آلودگی در کلانشهر‌هایی مانند تهران بیانگر ضرورت توجه به تولید خودرو‌های کم مصرف و پاک است در حالیکه خودروسازان برنامه‌ای برای تولید این نوع خودرو‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودرو‌های سواری داخلی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۲ تا ۱۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند، اضافه کرد: مابه التفاوت مصرف سوخت خودرو‌های داخلی با میزان استاندارد با حقوق پرسنل این شرکت‌های تا حدودی برابر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند ما به دنبال زیان خودروسازان داخلی نیستیم، اما این شرکت‌ها باید خودرو‌های به روز و محصولات باکیفیت و ایمن در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

دهقانی با بیان اینکه بازار باید از انحصار خودروسازان خارج شود و تحقق این مهم در گروی استفاده از بخش خصوصی است، تصریح کرد: با این روش از یک سو از قیمت گذاری دستوری جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر خودروسازان خودرو‌ها را با قیمت‌ها و کیفیت‌های سلیقه‌ای به مردم تحویل نمی‌دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده