تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۰۹۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توزیع عادلانه ثروت راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

‌می‌متالز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرار مالیاتی گسترده اقشار پردرآمد گفت: با دریافت مالیات از اقشار پردرآمد و توزیع عادلانه ثروت مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌های غلط اقتصادی و وابستگی به درآمد‌های نفتی موجب رونق واسطه گری و کاهش تولید در کشور شده است در حالیکه با اصلاح این روند و دریافت مالیات از صاحبان پول‌های زیاد سرگردان و واسطه گران می‌توان علاوه بر کاهش وابستگی به نفت زمینه توزیع عادلانه ثروت و رفع مشکلات اقتصادی را فراهم کرد.

وی افزود: دولت همواره بدنبال سهل‌ترین راه تامین بودجه یعنی فروش نفت و انتشار پول بوده در حالیکه این شیوه تامین بودجه موجب بروز مشکلات شدید اقتصادی، رشد بی رویه نقدینگی و افزایش شکاف طبقاتی شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی موجب شده پول و سرمایه‌ها بجای سرمایه گذاری در تولید به سمت دلالی و واسطه گری هدایت شود و حجم نقدینگی در کشور به ۷ برابر افزایش یابد بنابراین باید با رفع وابستگی به نفت، منابع مالی دولت از طریق مالیات از اقشار پردرآمد و سرمایه‌های غیرمولد و دلالان تامین گردد.

وی به اقدامات هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اصلاح نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این هیات با تعریف شاخص‌های اقتصادی و شاخص عدالت و ابلاغ آن به دستگاه‌های دولتی از آن‌ها برای ارائه گزارش و رفع مشکلات مطالبه کرده است.

مصباحی مقدم با اشاره به ظرفیت‌های فراوان داخلی از جمله منابع و نیرو‌های جوان و توانمند، تاکید کرد: دولت می‌تواند با مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست، از این ظرفیت‌های فراوان داخلی در جهت رشد و توسعه و رفع مشکلات اقتصادی کشور گام بردارد.

وی افزود: کاهش و کنترل هزینه‌های جاری، تامین بودجه‌های عمرانی و استفاده از ظرفیت‌های تولید و مدیریت انرژی از دیگر راهکار‌هایی است که می‌تواند در جهت رفع مشکلات اقتصادی به کار گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده