تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۰۹۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاست نظام بانکی در بخش تولید/ واحد‌های تحت تملک تعطیل نشده‌اند

‌می‌متالز - دبیرشورای هماهنگی بانک‌های دولتی می‌گوید: سیاست بانک‌ها حمایت از تولید و نهایت همکاری با واحد‌های تولیدی است؛ ضمن اینکه بانک‌ها واحد‌های تولیدی فعالی که به ناچار تملک کرده‌اند را هرگز تعطیل نکرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، دبیرشورای هماهنگی بانک‌های دولتی تاکید کرد: بانک‌ها همسو با سیاست‌های حمایت از بخش تولید در خصوص املاک تملیک شده به ویژه واحد‌های تولیدی که به تملک بانک‌ها درآمده است نهایت همکاری را دارند.

علیرضا قیطاسی تصریح کرد: بانک‌ها همیشه حامی تولید و تولیدکننده بوده و هستند و همواره به مسوولان واحد‌ها تاکید می‌کنند که براساس مقررات و قانون رفع موانع تولید و همچنین سیاست‌های دولت و مجلس محترم وقتی با عدم بازپرداخت بدهی واحد تولیدی فعال مواجه شدند از مدیران و شرکای واحد تولیدی دعوت کنند تا با برگزاری جلسه و انجام مذاکرات در خصوص تعیین و تکلیف بدهی‌های معوق واحد تولیدی اقدام لازم به عمل آورند تا شرایطی تعریف شود که واحد تولیدی بتواند هم بدهی را پرداخت کند و هم به فعالیت مستمر خود ادامه دهد.

وی با تاکید براینکه سیاست بانک‌ها حمایت از تولید و نهایت همکاری با واحد‌های تولیدی است، افزود: ضمناً بانک‌ها واحد‌های تولیدی فعالی که به ناچار تملک کرده اند هرگز تعطیل نکرده و تا حد امکان برای ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده