تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۹۶۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رتبه اول تنوع مواد معدنی در کشور همچنان از آن استان یزد است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: یزد سال‌هاست رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به‌رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان‌ها، همچنان از آن استان یزد است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخایر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و … یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی آهن کشور به شمار می‌رود.

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اشتغالزایی خوب معادن در استان یزد اظهار داشت: این معادن توانسته‌اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، توانسته‌اند بخشی از نیاز‌ها و کمبود‌های محل استقرار خود را برطرف کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده