تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۹۷۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در فروردین ماه ۱۴۰۰؛

صبانور رشد ۱۷۳ درصدی درآمد را به ثبت رساند

‌می‌متالز - شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی فروردین ماه ۱۴۰۰ توانست ۱۰۹ هزار تن کنسانتره و گندله به فروش برساند و از محل آن دو هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در سال ۱۳۹۹ بهترین عملکرد خود از نظر تولید، فروش و درآمد را در تاریخ فعالیت خود ثبت کرد و رکورد‌هایی را بر جای گذاشت که شاید تا سال‌های آینده نیز دست نخورده باقی بمانند. این شرکت در میان شرکت‌های معدنی بیشترین رشد درآمد (بالغ بر ۱۸۰ درصد) را به خود اختصاص داد و سودآوری این شرکت بنا به گفته مدیران آن نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از سه برابر شد. ضمن اینکه صبانور در حال اجرای یک پروژه یک میلیون تنی گندله است.

رشد ۱۸۳ درصدی تولید کنسانتره صبانور

نمودار ۱ نشان می‌دهد صبانور طی فروردین ماه ۱۴۰۰، ۳۱ هزار و ۳۶۳ تن گندله تولید کرده است. این شرکت در فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۴۴ هزار و ۸۷۲ تن گندله تولید کرده بود.

صبانور توانسته است طی فروردین ماه ۱۴۰۰، ۱۳۲ هزار و ۳۹۴ تن کنسانتره خشک تولید کند که این میزان نسبت به سال قبل حاکی از رشد ۱۸۳ درصدی است. با این حال، صبانور در فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۴۶ هزار و ۷۳۱ تن کنسانتره خشک تولید کرده بود.

«کنور» در فروردین ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۱۶۳ هزار و ۷۵۷ تن محصول تولید کرد که در مقایسه با سال پیش، رشد ۷۸ درصدی دارد. صبانور در فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۹۱ هزار و ۶۰۳ تن محصول تولید کرده بود.

صبانور رشد ۱۷۳ درصدی درآمد را به ثبت رساند

افزایش ۱۶ درصدی فروش «کنور»

نمودار ۲ حاکی از آن بوده که «کنور» طی فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار و ۶۲۴ تن گندله را فروخته است. صبانور در مدت مشابه فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۴۸ هزار و ۲۰۰ تن گندله فروخته بود.

«کنور» در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۹۳ هزار و ۲۵۴ تن کنسانتره خشک به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۶۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در فروردین ماه ۱۳۹۹، ۵۷ هزار و ۵۶۷ تن کنسانتره خشک فروخته بود.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجموع فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۱۰۹ هزار و ۸۷۸ تن محصولات سنگ‌آهنی به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۳ درصد رشد دارد. صبانور در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۱۰۵ هزار و ۷۶۷ تن محصول فروخته بود.

صبانور رشد ۱۷۳ درصدی درآمد را به ثبت رساند

رشد ۴۰۱ درصد درآمد فروش کنسانتره صبانور

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، صبانور در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۴۹۳ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال از محل فروش گندله درآمد کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، اندکی کاهش نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۵۰۵ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال از فروش گندله درآمد به دست آورد.

صبانور موفق شد در فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۹۵۶ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره خشک درآمد داشت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۴۰۱ درصدی است. در فروردین ماه ۱۳۹۹ صبانور توانسته بود ۳۹۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون از کنسانتره خشک فروش داشته باشد.

در مجموع صبانور طی فروردین ماه ۱۴۰۰، دو هزار و ۴۴۹ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۷۳ درصد رشد داشته است. صبانور در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۸۹۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

صبانور رشد ۱۷۳ درصدی درآمد را به ثبت رساند

نرخ فروش گندله در فروردین ماه جاری ۲۹ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۶۳ ریال به ازای هر تن و نرخ فروش کنسانتره نیز ۲۰ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۴۶ ریال به ازای هر تن بوده است. در حالی که در فروردین ماه ۱۳۹۹ نرخ فروش کنسانتره ۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۱۹۶ ریال به ازای هر تن و نرخ فروش گندله نیز ۱۰ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۱۷ ریال به ازای هر تن بوده است؛ بنابراین نرخ فروش‌های یاد شده به طور قابل توجهی با افزایش همراه بوده‌اند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده