تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۰۹۹۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

"معروفخانی" با نقشه راه در فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - نیروی انسانی، افزایش ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای سه رکن اصلی است که عطااله معروفخانی در بدو ورود خود به فولاد هرمزگان بر آن تاکید داشته است.

به گزارش می‌متالز، قطار تغییرات مدیریتی آن هم در آخرین ماه‌های دولت دوازدهم به فولاد هرمزگان رسید.

در این تغییر و طی حکمی از سوی هیات مدیره فولاد هرمزگان عطااله معروفخانی بر مسند مدیرعاملی فولاد هرمزگان قرار گرفت تا اهداف این مجموعه را محقق سازد.

معروفخانی که سابقه ریاست هیات مدیره شرکت جهان فولاد سیرجان را در کارنامه دارد با حضور بر مسند مدیر عاملی فولاد هرمزگان با ترسیم نقشه راه به دنبال دستیابی به اهداف مشخص شده است.

با توجه به اهمیت این مجموعه برای صنعت فولاد در ادامه به بررسی برنامه‌های فولاد هرمزگان و تحقق اهداف با انتخاب معروف خانی می‌پردازیم:

نیروی انسانی، افزایش ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای سه اصل مدیریتی معروف خانی برای فولاد هرمزگان است که بر آن تاکید دارد.

وی معتقد است که فولاد هرمزگان دارای نیروی انسانی کارآمد است و باید با استفاده از این پتانسیل بیشترین بهره وری داشت و سطح تولید را افزایش داد.

در حالی مدیرعامل جدید فولاد هرمزگان بر افزایش تولید این مجموعه تاکید دارد که فولاد هرمزگان در ادامه موفقیت‌های سال گذشته در فروردین ماه نیز موفق به ثبت رکورد تولید خود شد.
این موضوع کمی کار مدیریتی برای معروفخانی را سخت‌تر خواهد کرد، زیرا امروز فولاد هرمزگان به سمت رکورد‌های جدید در حرکت است، درنتیجه باید شرایط برای ادامه این روند فراهم شود.

هرچند نیروی انسانی متخصص و کارآمد نقش مهمی در این موضوع ایفا می‌کند، اما تامین مواد اولیه و کاهش مصرف انرژی نیز از دیگر ارکان مهم برای این موفقیت است.

درنتیجه بخشی از برنامه‌های مدیریتی جدید باید بر کاهش نگرانی‌ها در تامین مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی و به روز رسانی تکنولوژی‌های موجود معطوف شود.

البته اصلی‌ترین گلوگاه برای تولید فولاد هرمزگان که سال گذشته نیز محدودیت‌هایی را ایجاد کرد، مسئله تامین برق است. برنامه ریزی برای حل این مشکل و تعامل با وزارت نیرو می‌تواند گامی موثر در حل این موضوع در دوران مدیریت وی باشد.

درواقع معروفخانی در گام اول حضور خود باید در راستای تحقق شعار سال به رفع موانع داخلی پرداخته تا در گام بعدی حضور پررنگ تری در بازار‌های صادراتی داشته باشد.

امروز کشور در حال انجام مذاکرات در وین است که رفع تحریم‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه صادراتی مجموعه‌های صنعتی مانند هرمزگان داشته باشد. درنتیجه بخشی از برنامه معروفخانی باید بر حضور قدرتمند در بازار‌های صادراتی در پی رفع تحریم‌ها متمرکز شود.

البته از دیگر موضوعاتی که باید روی میز این مدیر تازه نفس قرار بگیرد، راهکار‌های مقابله با تحریم و تامین ارز در صورت عدم دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات وین است.

فولاد هرمزگان باید با شناسایی راهکار‌های جدید به دنبال تقویت حضور بین المللی خود و تامین ارز لازم برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود باشد. زیرا اجرای طرح توسعه‌ای نیز از مهمترین برنامه‌هایی است که معروفخانی به دنبال آن است.

توسعه محصولات تولیدی در این مجموعه و افزایش تولید آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنایع پایین دستی همچون صنعت نفت، خودرو و لوازم خانگی ایفا کند، درنتیجه عزم مدیریت جدید باید برای تحقق هدف یاد شده جزم شود.

اما نکته دیگری که نباید از آن غافل ماند استفاده از تجربیات مدیران گذشته این مجموعه است. در واقع مدیریت جدید فولاد هرمزگان باید نقشه راه اصلی این مجموعه را در دستور کار خود قرار داده تا فولاد هرمزگان از مسیری که امروز در حرکت است خارج نشود.

بدون شک با رفع تحریم‌ها و باز شدن دروازه‌های جهانی به روی کشور، سال ۱۴۰۰ سال بسیار مهمی برای مجموعه فولاد هرمزگان خواهد بود. این مجموعه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات و تعامل با بازار‌های جهانی ایفا کند.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده