تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۳۷۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر دفتر اصفهان شرکت اریس اوکسین:

پروژه خط انتقال گوره به جاسک با همت فولاد مبارکه اجرایی شد/ تولیدات فولاد مبارکه در حد استاندارد‌های جهانی است

‌می‌متالز - مدیر دفتر اصفهان شرکت اریس اوکسین در خصوص تامین نیاز این شرکت و خرید تختال‌های تولیدی شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که شرکت اریس اوکسین با کمک فولادمبارکه توانست به مرحله اجرا برساند، خط انتقال گوره به جاسک بود که برای آن ۴۲۰ هزارتن تختال از فولاد مبارکه خریداری و برای اولین بار این کار در کشور انجام شد تابتوانیم به واسطه آن با گذر از تنگه هرمز صادرات نفت را از طریق دریای عمان انجام دهیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا سبزقبایی درباره کیفیت تختال تولیدی فولاد مبارکه و نقش آن در اجرای پروژه خط انتقال گوره به جاسک نیز اظهار کرد: اجرای این پروژه در صورت عدم تولید تختال خاص با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر توسط فولاد مبارکه امکان پذیر نبود؛ زیرا این پروژه نیازمند محصول خاص برای سرویس ترش بود و به عقیده بسیاری از کشور‌های خارجی امکان تولید این نوع از تختال در ایران وجود نداشت، اما در ادامه مسیر شرکت فولاد مبارکه وارد عمل شد و با تولید این نوع از تختال و بعد از آن انجام عملیات نورد توسط فولاد اکسین و در نهایت تولید لوله توسط لوله سازی اهواز این پروژه به مرحله اجرا رسید که جای تقدیر فراوان از مجموعه فولاد مبارکه وجود دارد؛ چراکه اقدام بسیار بزرگی برای کشور بود و حتی از این پروژه به عنوان استراتژیک‌ترین پروژه دولت نیز یاد می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت اریس اوکسین با شرکت فولاد مبارکه در انجام دیگر پروژه‌های صنعتی نیز همکاری داشته است. به این صورت که از محصولات آلیاژی و برخی دیگر از ورق‌های تولیدی این شرکت برای مخازن خود استفاده کرده ایم و رضایت کامل از این تولیدات وجود داشته است، البته اگر مشکلی نیز در خصوص تولید یا روند معاملات به وجود بیاید، شرکت فولاد مبارکه همیشه پاسخگو بوده است.

به گفته سبزقبایی، تولیدات فولاد مبارکه در حد استاندارد‌های جهانی بوده و محصولات تولیدی با کیفیت و استاندارد‌های بین المللی را تولید می‌کند.

مدیر دفتر اصفهان شرکت اریس اوکسین در ادامه افزود: در شرایط فعلی تامین مواد اولیه برای پروژه‌های بزرگی مانند خط لوله انتقال گوره به جاسک از خارج کشور امکانپذیر نبود؛ زیرا هم حجم بالایی از تختال مورد نیاز بود و از طرفی امکان واردات این نوع از تختال برای سرویس ترش برای کشور وجود نداشت و عملا اجرایی نمیشد.

وی تاکید کرد: اکنون شرکت فولاد مبارکه تمرکز خود را بر تولید محصولات متنوع و انواع آلیاژ‌های فولادی گذاشته و از ظرفیت‌های موجود در این کارخانه بزرگ فولادی نهایت استفاده برده میشود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده