تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۵۵۲
کد خبر: ۲۱۴۶۷۶

حناچی: بخش عمده‌ای از منابع حمل و نقل عمومی در دولت تدبیر تأمین شده است!

‌می‌متالز - شهردار تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که در این دوره توسط شهرداری تهران انجام شده است و بخش عمده‌ای از منابع حمل و نقل عمومی در دولت تدبیر و امید تآمین شد و در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مراسم افتتاحیه و آغاز بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران به صورت همزمان و ویدئو کنفراس برگزار شد و به این ترتیب تعداد ایستگاه‌های فعال شبکه خطوط مترو تهران به ۱۴۱ ایستگاه رسید.

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ قرار دارد، گفت: این خط از میدان تختی آغاز می‌شود و جنوب شرق تهران را به شمال شهر متصل می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۲ ایستگاه از خط ۷ عنوان کرد: ایستگاه مدافعان سلامت از خط ۷ در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) قرار دارد و با توجه به رشادت کادر درمان این ایستگاه به نام این عزیران نامگذاری شده است و یاد و خاطره این عزیزان را گرامی میداریم.

حناچی با اشاره به حمایت‌های دولت در این دوره از مدیریت شهری از شهرداری تهران افزود: در حالی که در شرایط تحریم و کرونا قرار داشته و داریم، همکاران بنده در شهرداری‌های سایر شهر‌ها و به ویژه تهران مظلوم واقع شده‌اند و دولت تدبیر و امید نیز در این ایام از شهرداری‌ها حمایت‌هایی را داشته است.

شهردار تهران خطاب به روحانی گفت: رعایت سقف جمعیتی در توسعه شهر‌ها و حفاظت از باغات و نکاتی که رهبری بر آن تأکید داشتند به شکل ضوابط تصویب شد.

وی اضافه کرد: ارسال لایحه منابع مالی پایداری شهرداری‌ها یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این دوره انجام شد و نقطه عطفی برای شهرداری‌ها خواهد بود که یادگاری از این دولت در این دوره خواهد بود.

حناچی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که در این دوره توسط شهرداری تهران انجام شده است و بخش عمده‌ای از منابع حمل و نقل عمومی در دولت تدبیر و امید انجام شد و در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسد. سهم بودجه حمل و نقل عمومی در این دوره از ۷۱ صدم درصد به ۳.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در این دوره از مدیریت شهری و با پشتیبانی وزارت کشور تجهیزت ایمنی برای سازمان آتش‌نشانی تهیه شد و جزو اهداف این دوره از مدیریت شهری محسوب می‌شد به طوری که در آتش سوزی که حدود ۲ هفته پیش در پالایشگاه شهرری انجام شد با درایت و برنامه‌ریزی و استفاده از تجهیزات خریداری شده از گسترش این فاجعه جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: انضباط مالی و شفافیت در این دوره از مدیریت شهری یکی دیگر از موضوعاتی بود که صورت گرفت به طوری که پیش از این شاهد این مساله نبودیم، اما با دستورالعمل وزارت کشور این کار عملیاتی شد و شهرداری تهران نخستین شهری بود که این دستورالعمل را اجرا کرد و در عملکرد شفافیت اثربخش و مهم است.

حناچی اضافه کرد: همچنین در این دوره از مدیریت شهری تلاش برای کنترل نیروی انسانی در شهرداری‌ها در سطح کشور و به ویژه در تهران انجام شد که این مساله از طریق وزارت کشور به اجرا درآمد. کشف بزرگترین پرونده فساد و زمین‌خواری در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

شهردار تهران در ادامه به ارتقاء تاب‌آوری و ایمنی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز در این دوره اقدامات خوبی صورت گرفته است و در بحرانی‌هایی مثل زلزله و سیل این مسئله به خوبی درک شد.

وی سپس به کاهش ۴۲ درصدی منابع برای اداره شهر اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار و ارقام در این دوره از مدیریت شهری، شهر ارزان اداره شد. همچنین توجه ویژه‌ای به مناسب سازی معابر و حوزه حمل و نقل شد که بر اساس آن ۳۰ درصد پله‌های برقی و ۲۶ درصد از آسانسور‌های ایستگاه‌های مترو نصب شده است که این رکورد محسوب می‌شود.

حناچی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۱۷۰ میدان تره بار، ۵۷۸ بازار تره بار، ۲۶۲ کیلومتر پیاده رو و ۲۷۹ ایستگاه بی آر تی برای گروه‌های مختلف مناسب سازی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده