تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۲۱۴۷۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۷۶۴ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، د ر حالی که به دنبال ارسال سیگنال‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو تقویت ارزش دلار ادامه دارد و این مساله جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی طی بیش از یک سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۷۶۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد کاهش حدودا ۶ درصدی بود.

قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آگوست هم با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار رسید.

قیمت فلز پالادیوم هم شاهد بیشترین افت از مارس ۲۰۲۰ تاکنون بود و نقره نیز افت هفتگی بیش از ۷ درصدی را شاهد بود.

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد در نشست‌های ماه‌های آتی موضوع انقباضی کردن سیاست پولی را مورد بررسی قرار خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا همچنین پیش بینی کرد که نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یابد.

عامل دیگری که سبب افت بیشتر قیمت طلا شد اظهارات جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس بود که گفت، نرخ تورم قوی‌تر از حد انتظار بوده و انقباضی کردن سریع‌تر سیاست پولی یک پاسخ «عادی» به این اتفاق است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «باید دید که در هفته‌ها و ماه‌های آینده فدرال رزرو چه اقداماتی را جهت کاستن از خرید اوراق قرضه و بالا بردن نرخ بهره انجام می‌دهد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده