تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۵۱۰
کد خبر: ۲۱۵۲۴۵
به همت صنعتگر قمی رقم خورد؛

آبدیده‌تر شدن فولاد ایرانی با تولید سرامیک‌های نانویی

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت اطلس سرام کویر گفت: برای تبدیل گدازه‌های سوزان فولادی به تیرآهن، نیازمند سرامیک‌های نسوز هستیم که در شرکت ما با فناوری نانو ساخته شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل شرکت اطلس سرام کویر گفت: برای تبدیل گدازه‌های سوزان فولادی به تیرآهن، نیازمند سرامیک‌های نسوز هستیم که در شرکت ما با فناوری نانو ساخته شد.
حسین زاده عنوان کرد: قطعات سرامیکی و دیرگداز‌های پایه آلومینایی در صنایع مختلف از جمله صنایع فلزات آهنی و غیرآهنی، نیروگاه ها، پالایشگاه‌ها و صنایع نفت و گاز کاربرد دارد.
به گفته وی، این شرکت پس از دریافت تاییدیه‌های لازم از معتبرترین آزمایشگاه‌های بین‌المللی و شرکت توانیر، محصولات خود را به نیروگاه‌های برق کشور عرضه می‌کند.
مدیر عامل شرکت اطلس سرام کویر تصریح کرد: پیش از این فناوری سرامیک‌های نسوز نانویی در اختیار شرکت زیمنس آلمان بوده است.
حسین زاده با اشاره به اینکه این سرامیک‌های نسوز نانویی برای اولین بار در یک شرکت دانش بنیان در کشور ساخته شده است، گفت: نیاز کشور با واردات از آلمان تامین می‌شد، که شرکت ما می‌تواند ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین کنیم.
وی افزود: برای تامین نیاز کامل کشور، کمک مسوولان لازم است که متاسفانه برخی از آن‌ها همچنان اقبال به محصول خارجی دارند؛ که این آجر کردن نان خودی هاست.
در این شرکت سالانه ۶۰۰ تن قطعات سرامیکی نانویی تولید می‌شود، که مدیر عامل شرکت اطلس سرام کویر افزود: در طول هفت سال گذشته، هر ساله نیروگاه‌های برقی کشور ۱۴ میلیارد تومان و صنایع فولادی ۱۵ میلیارد تومان قطعه نسوز وارد کشور کرده اند، که یک حساب و کتاب ساده می‌گوید برای همین قطعات در طول این سال‌ها ۱۷۴ میلیارد تومان معادل یک میلیون ۳۹۲ هزار دلار ارز از کشور خارج شده است.
نانو در صنعت علمی است نو پا که به گفته دبیر ستاد فناوری نانو کشور، ایران در سکوی چهار این دانش نوین قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده