تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۱۶۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یکصد و بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

‌می‌متالز - یکصد و بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صمت برگزار و گزارشاتی در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام، مبارزه با قاچاق کالا، حذف قوانین و مقررات زائد توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

به گزارش می‌متالز، یکصد و بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بعدازظهر امروز (۹ تیرماه) با ریاست وزیر صمت و با حضور سایر اعضاء برگزار شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده ستاد، طی هفته گذشته ارائه شد که بر اساس آن برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور قائم مقام ستاد تسهیل، برگزاری جلسه حل و فصل موانع پیش روی شرکت‌های بزرگ مقیاس، برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی ستادو برگزاری جلسه در راستای حل اختلافات بین تولیدکنندگان و سازمان غذا و دارو از جمله این اقدامات هستند.
در ادامه جلسه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام در کشور و همچنین موضوع راه‌اندازی مجتمع فولاد فسا ارائه شد که بعد از بررسی ابعاد طرح‌های نیمه تمام، مقرر شد وضعیت طرح‌های مهم و حیاتی کشور که اشتغال و سرمایه گذاری بالایی دارند، در ستاد مطرح و برای رفع موانع آن‌ها مصوبات مورد نیاز به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
همچنین در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مشکلات واحد‌های تولیدی در این زمینه، وضعیت سامانه‌های مربوط به این حوزه و موانع ایجاد شده در فرآیند تجارت کشور که ناشی از عدم اتصال سامانه‌های تجارت و گمرک می‌باشد مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در کنار موارد فوق، گزارش آخرین اقدامات مربوط به تعیین هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی به عنوان نمایندگان بانک مرکزی در استان‌ها در راستای تسهیل رفع موانع واحد‌های تولیدی و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط معاونت حقوقی در خصوص شناسایی و حذف قوانین و مقررات مزاحم و تدوین فهرست قوانین شناسایی شده از دیگر دستور جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بود که توسط نماینده حقوقی رئیس جمهور مطرح شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده