تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۱۶۷۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بورس امروز ۱۳ تیر / جریان ورود نقدینگی به بازار ادامه‌دار خواهد بود؟

‌می‌متالز - در هفته‌های گذشته جریان ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی و از طریق ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سمت بازار سرمایه شدت گرفته است.

به گزارش می متالز، بازار سهام دیروز در اولین روز معاملاتی هفته جاری با تحرکات منفی به کار خود پایان داد و امروز هم ادامه راه دیروز بازار، شاخص کل بورس افتی حدودا پنج هزار واحدی را در نیمه اول معاملات به ثبت رساند. عمده نماد‌های گروه‌های بانکی و پتروشیمی امروز منفی معامله می‌شوند و در روند کلی بازار تاثیری منفی گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد دلیل هیجان شکل گرفته در بازار بعد از دو هفته روند مثبت در بازار سهام، خبر حذف تدریجی دامنه نوسان از سمت رئیس سازمان بورس است که این خبر در حال حاضر فشار فروش را در بازار ایجاد کرده است.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار سهام در دو هفته گذشته رشد قابل توجهی را کسب کرد و مقاومت جدیدی را رد کرده است و در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال شناسایی سود از بازار سهام هستند که همین موضوع توجه ما را به سمتی جلب می‌کند که ببینیم با وجود روند متعادل، تداوم جریان نقدینگی به سمت بازار رخ می‌دهد یا خیر.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری گفت: در هفته‌های گذشته جریان ورود پول از سوی سهامداران حقیقی و از طریق ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سمت بازار سرمایه شدت گرفته است و این مساله نکته مهمی است که در صورتی اثرگذاری خود را نشان می‌دهد که تداوم داشته باشد و بر اثر بی‌اعتمادی نقدینگی دوباره از بازار خارج نشود.

دارابی می‌گوید: تحولات نرخ دلار را تحولات سیاسی رقم می‌زنند؛ و وضعیت و روندی بازار سهام امروز و فردا بستگی به این مساله دارد که ریسک‌های سیاسی چه تغییراتی را می‌کنند و سهامداران عمده در یک سهم چه تحرکاتی را از خود نشان می‌دهند. با توجه به این دو نکته می‌توانیم بازار را در حال حاضر تحلیل کنیم.‌

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده