تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۲۱۶۷۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قرعه‌کشی امروز برای یارانه ۱۰۰ میلیونی!

‌می‌متالز - مراسم قرعه‌کشی برای انتخاب مشتریان نهایی طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو یکشنبه ۱۳ تیرماه با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر، در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پس از پایان یافتن ثبت نام برای خرید خودرو‌های فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار است امروز قرعه‌کشی آن انجام شود. اما در این طرح قرار است چقدر رانت در هر خودرو توزیع شود؟

پارس بنزینی، پژو پارس tu۵ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک سه خودرویی هستند که با قیمت‌های ۱۴۰ میلیون، ۱۴۵ میلیون و ۳۹۰ میلیون تومان در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو عرضه شده‌اند. اما این خودرو‌ها در بازار چقدر قیمت دارند؟

پارس بنزینی در بازار ۲۴۵ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی در طرح فروش فوق‌العاده با زمان تحویل سه ماه بعد هر کس که این خودرو را تحویل بگیرد می‌تواند با ۱۰۵ میلیون تومان سود بفروشد. در واقع رانتی معادل ۷۵ درصد آنچه متقاضی به ایران‌خودرو پرداخت می‌کند.

در خودرو پژو پارس tu۵ هم وضعیت به همین شکل است. قیمت این خودرو در طرح فروش فوق‌العاده ۱۴۵ میلیون تومان است، اما در بازار ۲۷۶ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی خریدار این خودرو می‌تواند ۱۳۱ میلیون تومان سود کند. در واقع ۹۰ درصد معادل پول خود خریدار رانت برده است.

اما در خودرو دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک میزان رانت کمتر است. این خودرو ۳۹۰ میلیونی ایران‌خودرو در بازار ۴۵۳ میلیون تومان قیمت دارد. توزیع رانت ۶۳ میلیونی به معنای آن است که خریدار معادل ۱۶ درصد پول خود رانت به جیب خواهد زد.

مراسم قرعه‌کشی برای انتخاب مشتریان نهایی طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو یکشنبه ۱۳ تیرماه با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر، در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده