تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۷۰۸۶
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۵|عبور برنت از ۷۷ دلار

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه ۱.۳ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش دیگر به ۷۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که احتمال می‌رود با توقف مذاکرات اوپک پلاس سطح فعلی تولید نفت نتواند رشد تقاضا را پاسخ دهد، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و روند رو به رشد جلسه قبل را تداوم بخشید، اما نگرانی‌ها از احتمال افزایش خودسرانه تولید توسط اعضای این گروه سبب شد تا رشد قیمت‌ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه ۱.۳ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش دیگر به ۷۷ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از تعطیلی روز استقلال در جلسه گذشته امروز با یک دلار و ۵۳ سنت معادل ۲.۰۴ درصد رشد به ۷۶ دلار و ۶۹ سنت رسید.

اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مذاکرات بر سر میزان تولید نفت را متوقف کرده و هیچ تاریخ مشخصی را برای از سرگیری گفتگو‌ها تعیین نکرده اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که هفته گذشته امارات پیشنهاد تمدید ۸ ماهه توافق کاهش تولید را رد کرد و این بدان معنا بود که هیچ توافقی برای افزایش تدریجی تولید مورد موافقت اعضا قرار نگرفته است.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «احتمال اینکه اوپک پلاس از ماه آگوست به بعد تولید خود را افزایش ندهد سبب شد تا دیروز قیمت نفت شاهد جهش باشد، اما باید دید که اعضای این گروه ماه آینده چه اقداماتی را صورت خواهند داد.»

احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق دیروز گفت کشورش متعهد به توافق فعلی با اوپک پلاس است و به دلیل حفظ ثبات نمی‌خواهد شاهد افزایش قیمت نفت به بالاتر از سطح فعلی باشد. وی ابراز امیدواری کرد که طی ۱۰ روز آینده تاریخی برای نشست بعدی اوپک پلاس تعیین شود. اوپک پلاس در سال ۲۰۲۰ و همزمان با افت شدید تقاضا برای نفت به دلیل بحران کرونا توافق کرد که تولید خود را به شکل بی سابقه‌ای کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده