تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۱۷۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشگامی بانک صنعت و معدن در هموارسازی تامین مالی صنایع کلیدی کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تاکید بر نقش توسعه‌ای بانک در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، گفت: بانک با تامین مالی صنایع کلیدی و زیرساختی کشور مانند صنایع فولاد در حمایت از تولید پیشگام است.

به گزارش می‌متالز، دکتر حسین مهری، ضمن تأکید بر نقش توسعه‌ای این بانک در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها"، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با تأمین مالی صنایع کلیدی و زیرساختی کشور مانند صنایع فولاد در حمایت از بخش تولید و از بین بردن موانع توسعه کشور همواره پیشگام بوده و هست.

دکتر حسین مهری و هیات همراه وی روز چهارشنبه نهم تیرماه سال جاری بعد از ورود به استان هرمزگان مورد استقبال معاون استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صنعتگران، معدنکاران و کارآفرینان استان هرمزگان قرار گرفتند.

افتتاح ساختمان جدید سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان هرمزگان

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گام اول سفر خود به استان هرمزگان، ساختمان جدید سرپرستی این بانک را افتتاح نمود؛ بنای جدید سرپرستی این بانک در استان هرمزگان دارای زمینی به مساحت ۴۳۸ مترمربع و زیربنای ۱۳۳۵ مترمربع در ۴ طبقه می‌باشد که مشتمل بر شعبه، خزانه، سرپرستی، اتاق کنفرانس، صندوق امانات می‌باشد و علاوه بر آن واحد‌های اداری شرکت‌های زیرمجموعه بانک شامل لیزینگ، صرافی، کارگزاری و... در محل این سرپرستی جانمایی شده اند که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

دکترحسین مهری در خلال این بازدید ضمن تبریک روز صنعت و معدن به تمامی مسوولان و صنعتگران، معدن کاران و همه دست اندرکاران خدوم عرصه صنعت و معدن کشور که حیات اقتصادی و رونق تولید کشور به تلاش‌های بی وقفه آنان گره خورده است و با قدردانی از تلاش‌های مدیریت استانی بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات به واحد‌های فعال و کارآفرینان استان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مدت زمان پذیرش و بررسی طرح‌ها کاهش یابد و ما نیز اختیارات لازم را به شعب تفویض کرده ایم و انتظار داریم رسیدگی به درخواست‌های مشتریان و ارائه خدمات به آنان در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت به انجام برسد.

وی در مورد احداث و افتتاح ساختمان جدید برای سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان نیز عنوان داشت: لازم بود فضایی مناسب برای کارکنان و محیطی جهت افزایش رضایت مشتریان و در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به آنان ایجاد شود و علاوه بر آن امکانی فراهم شود تا در آینده نزدیک قادر باشیم خدمات بیشتری نظیر لیزینگ و صرافی، کارگزاری و ... به مشتریان ارائه نماییم.

پرداخت حدوداً ۱۴ میلیارد یورو تسهیلات به بخش صنعت و معدن در دولت تدبیر و امید با اشتغال مستقیم ۷۴ هزار نفر

دکتر مهری عنوان نمود: در دولت تدبیر و امید در حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو تسهیلات توسط این بانک در بخش صنعت و معدن کشور پرداخت و در حدود ۶۸۰ هزار میلیارد ریال هم تسهیلات ریالی در این بخش اعطا شد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵ هزار شرکت این تسهیلات ارزی و ریالی را در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت کردند که با این کار زمینه اشتغال ۷۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنایع متوسط و بزرگ فراهم شد.

مدیر عامل بانک صنعت معدن اضافه کرد: این صنایع می‌تواند زمینه اشتغال ۱۰ نفر به ازای هر شغل مستقیم را ایجاد نماید و به بیان دیگر ۷۴۰ هزار نفر از طریق این تسهیلات شاغل شده اند. دکتر مهری اعلام داشت: ۲۶۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته توسط بانک صنعت و معدن پرداخت شده است که از ابتدای دولت تدبیر و امید در حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان به ۳۶ طرح اختصاص یافته و از این تعداد ۳۱ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۵ طرح هم در دست اجرا می‌باشد. وی عنوان کرد: از جمله بزرگترین طرح‌های اجرا شده در این استان می‌توان به فولاد مادکوش و نیروگاه سیریک اشاره نمود.

بازدید از دو طرح صنعتی در استان هرمزگان و دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان

دکتر مهری در ادامه سفر خود به استان هرمزگان از واحد تولیدی پدیده کاوش ایرانیان تولید کننده سنگ آهن و کنسانتره صنایع فولادی بازدید کرد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جریان این بازدید با قدردانی از همه کارآفرینان و دست اندرکاران صنعت و معدن استان یادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران فعال و کوشایی که چرخه اقتصاد و اشتغال با دستان توانای آنان می‌چرخد و در این شرایط سخت اقتصادی کشور که ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا است، همچنان ثابت قدم با همه مشکلات مبارزه می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم و اعلام می‌دارم مجموعه بانک صنعت و معدن خود را خدمتگزار آنان می‌داند.

شرکت پدیده کاوش ایرانیان با تولید روزانه ۶۰۰ هزار تن در سال برای ۳۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و برای این شرکت در مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ثابت و ۳۰۰۰ میلیارد ریال در قابل تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک مصوب شده که بخشی از آن پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت می‌باشد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن همچنین در این سفر از شرکت مادکوش بازدید نمود و در جریان فعالیت آن قرار گرفت. محصول تولیدی این شرکت گندله با ظرفیت ۲۵۰۰ هزار تن در سال می‌باشد و برای ۴۰۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

این شرکت نیز ۱۳۰ میلیون یورو و ۹۴۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات سرمایه ثابت و۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت داشته است. همچنین در پایان بازدید از این دو شرکت، جلسه‌ای با حضور معاون استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران و سهامداران شرکت‌های یاد شده برگزار شد و مسایل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بانک نهایت مساعدت را در جهت حل معضلات و مشکلات آنان به عمل آورد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده