تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۹
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۱۷۴۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برق؛ سیمان را گران می‌کند

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: طبیعتا با قطع برق میزان عرضه کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه تغییری در تقاضا ایجاد نشده در نتیجه قیمت افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، رضا جمارانیان درباره تاثیر قطع برق بر تولید کارخانه‌های سیمان اظهار کرد: قطعی برق بر روی تولید اثر خواهد گذاشت، زمانی که برق نباشد قطعاً تولیدی هم وجود نخواهد داشت.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: تا چند روز گذشته برای کارخانه‌های سیمان محدودیت برق قرار داده بودند، اما در جدیدترین اقدام نامه‌هایی به کارخانه‌های ارسال‌شده میزان مصرف برق به ۱۰ درصد دیماند کاهش پیداکرده است.

وی گفت: کوره در کارخانه‌های ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند متوقف شود و اگر متوقف شود هزینه زیادی را برای کارخانه ایجاد می‌کند مطمئنا اگر برق بخواهد کامل قطع شود یا حداقل به زیر ۲۰ درصد دیماند برسد تمام کارخانه‌ها در تولید دچار مشکل خواهند شد.

جمارانیان خاطرنشان کرد: زمستان سال گذشته نیز نمونه این اتفاق برای کارخانه‌های سیمانی رخ داد که با قطع گاز ناچار به جایگزینی مازوت شدیم و موجب متضرر شدن این صنعت شد، مطمئنا اگر این اتفاق رخ نمی‌داد رشد سود شرکت‌ها بیشتر بود.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: طبیعتا با قطع برق میزان عرضه کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه تغییری در تقاضا ایجاد نشده درنتیجه قیمت افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: به‌هیچ‌عنوان تمایل نداریم قیمت به دلیل کاهش عرضه افزایش یابد، اما این اتفاق را کارخانه‌های نمی‌توانند مدیریت کنند، صنعت سیمان جزو صنایعی است که ۲۴ ساعته نیاز به برق دارد و نمی‌توانیم شیفت بندی کنیم بنابراین امیدواریم موضوع برق زیاد به تولید لطمه نزند.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده