تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۱۷۴۴۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آخر تیر / خودرو بخریم یا نه؟

‌می‌متالز - خودرو داخلی و خارجی گران شدند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش مسافرت‌ها و نوسان قیمت دلار، خودرو گران شد

به گزارش می‌متالز، براساس مشاهدات میدانی، قیمت خودرو‌های داخلی بین هفت تا ۱۰ میلیون تومان گران شد. پرشیا در پیج‌های خودرویی با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. پژو ۲۰۶ با قیمت ۲۱۶ میلیون تومان و پراید با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان داد و ستد شدند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: مسئولان به دنبال احیای مذاکرات برجامی بودند که با احیای آن واردات خودرو آزاد و دلار ارزان شود. این در حالی است که هنوز تکلیف برجام مشخص نیست و از این‌رو پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده بازار خودرو نوسان دو تا پنج میلیون تومانی داشته باشد.

هفته گذشته فعالان بازار از رونق خرید و فروش خودرو‌های ایرانی خبر دادند. این هفته، اما مهدی دادفر از رونق خرید و فروش خودرو‌های خارجی خبر داد. او گفته است: با آن که خودرو‌های خارجی با نرخ دلار فروخته می‌شوند، اما با وجود افزایش قیمت‌ها خریدار این خودرو‌ها زیاد شد.

از آن سو فیروز نادری، یکی از فعالان بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو روند افزایشی خود را حفظ کرده است. افراد معتقدند در دولت سیزدهم تغییری در وضعیت بازار رخ نمی‌دهد و خودرو ارزان نمی‌شود!

به عبارتی گویا به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام و روند افزایشی قیمت دلار، مردم را از کاهش قیمت ناامید و آن‌ها را مجددا روانه بازار خودرو کرده است.

هفته گذشته هم فعالان بازار خودرو با روند افزایشی قیمت دلار، احتمال هر گونه توافق میان ایران و آمریکا را رد کرده و معتقد بودند: «ممکن است قیمت خودرو در هفته پیش‌رو بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان گران می‌شود.»

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده