تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۱۷۶۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
ایزدخواه با اشاره به مصوبه کمیسیون صنایع درباره واردات خودرو در طرح ساماندهی خودرو:

کلاس خودرو‌های وارداتی چه خواهد بود؟ / واردات مشروط بر صادرات خودرو‌ها و قطعات داخلی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو، گفت: براساس اصلاح کمیسیون، واردات خودرو توسط هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودرو‌ها و قطعات داخلی، قابل انجام است که البته برای نهایی شدن باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس برسد.

به گزارش می‌متالز، روح الله ایزدخواه درباره واردات خودرو، گفت: از آنجا که ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو که در مجلس دهم تصویب شد درباره واردات خودرو‌های هیبریدی بود و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، کمیسیون صنایع و معادن درصدد رفع آن برآمد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که در طرح تحول صنعت و بازار خودرو که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تدوین شده، ماده‌ای درباره واردات خودرو در نظر گرفته شده، مقرر شد این ماده جایگزین ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو مربوط به مجلس دهم شود تا ایراد شورای نگهبان رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس ماده‌ی جایگزین شده واردات خودرو توسط هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودرو‌ها و قطعات داخلی، قابل انجام است که البته برای نهایی شدن باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این ماده کلاس‌ها و سطح کیفیت خودرو‌های وارداتی تعیین شده و براساس این ماده خودرو‌هایی وارد می‌شود که در داخل یا تولید نمی‌شود یا تیراژ تولید آن‌ها کم است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده